Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuk Orpingtonhöna!  (läst 869 gånger)

Smålandsanna

• Småland
Sjuk Orpingtonhöna!
« skrivet: 09 okt-14 kl 15:02 »
En av mina fina flickor mår verkligen inte bra och jag vet inte vad jag ska göra!!
Hon har de senaste 3-4 dagarna varit helt yr, snurrar runt på marken och kan inte ställa sig upp. Hon äter och dricker lite men ligger mest. Hon beter sig som om hon fått en smäll i huvudet, helt vimmelkantig!
Något tips från någon som upplevt liknande??
Tack!
Gör mitt bästa för att samsas, med man, två barn, två hundar, tre katter och ett 10-tal höns:)

Smajsan

• -
SV: Sjuk Orpingtonhöna!
« Svar #1 skrivet: 09 okt-14 kl 17:19 »
Jag vet såklart inte vad det är för fel på din höna, men jag skulle ge henne vitaminer i lite högra dos än vad det står på den lilla dunken. Det finns att köpa på granngården och säkert fler ställen som säljer foder.

Och så skulle jag fortsätta med det 1 gång om dagen i 5 dagar. Har funkat här när någon blivit lite som du förklarar.

Men som sagt vet jag inte vad det är för fel alls med din höna.Men har läst om vitaminbrister på höns odom beter sig på det sätt som du beskriver. det kan hjälpa. Multivitamin har jag använt.
Googla på vitaminbrist på höns. Då hittar du kanske mer.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Smålandsanna

• Småland
SV: Sjuk Orpingtonhöna!
« Svar #2 skrivet: 10 okt-14 kl 08:57 »
Tack för tipset!
Vitaminer kommer att inhandlas bums :)
Gör mitt bästa för att samsas, med man, två barn, två hundar, tre katter och ett 10-tal höns:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

277 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser