Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  solcellsdrivet bevattningssystem  (läst 3815 gånger)

Robertnumer

• Södermanland
solcellsdrivet bevattningssystem
« skrivet: 09 feb-16 kl 15:37 »
Halloj!

Hittade denna manick på tradera

http://www.tradera.com/item/160506/251164482/vattenpump-fontan-med-solcell-panel-sol-laddare

Vad tror ni. Kan man sänka pumpen i en regnvattentunna man har står i växthuset och sen lägga slang med hål i längs raderna för bevattning? Vore rätt smidigt om man som jag är borta längre stunder (läs 3-4 dagar i stöten).  ;D

Bo

SV: solcellsdrivet bevattningssystem
« Svar #1 skrivet: 09 feb-16 kl 20:50 »
Varför det? - Tunna med vatten, och en slang med hål i räcker ju om tunnan är högre upp än hålen.

Häxan & Trollgubben

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 10 feb-16 kl 09:01 »
Kolla in den här annars; http://jalapeno.nu/minivaxthus-m-m/smart-valve-automatisk-vattning.html

Funkar fint för mig! :)

Robertnumer

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 10 feb-16 kl 13:53 »
Tanken med den driven av solen var att kunna placera mottagaren så att den endast går igång tex i kvällssolen/morgonsolen för att inte vattna hela tiden. Det kanske är bra med vatten dygnet runt?  Jag har fått för mig att jorden ska torka ur ibland.

Hur funkar produkten i länken i kommentaren om man odlar rätt i backen? Kan en bytta intill plantan agera "varningssensorbehållare"? Utan vattennivån vattnar väl även den hela tiden om jag förstod det rätt?

Häxan & Trollgubben

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 10 feb-16 kl 15:59 »
Ah, då funkar det nog inte så bra...  :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

114 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser