Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga hönshus och sälja?  (läst 1676 gånger)

Chickengeorge

Bygga hönshus och sälja?
« skrivet: 23 feb-16 kl 15:16 »
Hej!
Finns det något intresse för att köpa rejält byggda mobila hönshus både lyx och vanliga modeller? Är det något man kan satsa på som extra sommarjobb?
Mvh Karl

karsan

• Södermanland
SV: Bygga hönshus och sälja?
« Svar #1 skrivet: 27 feb-16 kl 21:25 »
Det finns ju ett rätt stort intresse för folk att ha höns i sin trädgård, som inte har haft höns förut. Men troligen finns dessa personen inte på Alternativ.  Jag tror Granngården och kanske allmänna zooaffärer har hönshus till försäljning, billiga, inte särskilt bra. Men försök luska ut hur mycket de säljer.  Kanske de kan vara intresserade av en kvalitetsprodukt också.  Problemet är ju att få kontakt med potentiella kunder.  Hönsbytardagar förstås.

Nina W

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 28 feb-16 kl 02:03 »
Jag føreslog det før min ena bror. Han provade på att bygga småstugor på 15 m2 en gång i tiden, men dom blev svårsålda. Førslag: Bygg ett och dra med dig det  till stællen dær du kan visa upp det, marknader och liknande. Låt folk komma med egna førslag också. Dom kanske vill att det ska matcha villan eller att det ska se ut som hæxans pepparkakshus i sagan om Hans och Greta...

Theoneandonly

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 28 feb-16 kl 08:46 »
Kolla på Luckys hundkojjor för inspiration!

Dom tillverkar riktigt lyxiga hönshus och hundkojjor, kostar skjortan men verkar populära.
Finns gott om välbeställda djurägare med tummen mitt i handen..

www.lucky-hundkoja.se

Permission

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 28 feb-16 kl 22:59 »
Om du kan erbjuda dem utrustade med isolering och indragen el så kan det nog locka folk, och så billiga som möjligt ska de vara.
Tror dock att du mättar den lokala marknaden tämligen omgående om du inte har planer på att skicka dem.

sarpeta

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 09 mar-16 kl 12:11 »
Jag som har tummen nästan mitt i handen skulle absolut vara intresserad av att köpa ett färdigt hönshus!
Är du fortfarande intresserad av att bygga för att sälja?

Blåsippan

• Alla ska vinna! Alla ska bidra!
    • Uppland
« Svar #6 skrivet: 09 mar-16 kl 16:16 »
Jag behöver ett riktigt bra och flexibelt kannhus till sommaren, men pengar är det ont om.  PMa om du vill diskutera!

/Syster Blåsippa
Vi är ett syskonpar som har var sin gård, 40 mil från varandra.  Vi vill gärna samarbeta med andra, på båda gårdarna.  Alla ska vinna, och alla ska också bidra!  Vad vill du vinna?  Vad vill och kan du bidra med?  Skriv helst i PM!

Dela detta:

* Inloggade just nu

159 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser