Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Göra hönshus av gäststuga  (läst 1100 gånger)

Pirella

• Östergötland
Göra hönshus av gäststuga
« skrivet: 15 mar-16 kl 19:39 »
Jag har en liten gäststuga, som är lite för sunkig för att ha folk i, så jag tänkte fixa till den och ha höns i den istället. Men vad ska jag ha på golvet...? Det är trägolv nu. Presenning och strö? Strö direkt på golvet? Måla med nån bra färg?

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Göra hönshus av gäststuga
« Svar #1 skrivet: 15 mar-16 kl 22:43 »
Nånn billig plastmatta är att föredra.

Då blir det lättstädat.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

kretslopp

• mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 16 mar-16 kl 11:01 »
Jag skulle lagt in en platonmatta med knopparna ned. Ovanpå den skulle jag lagt masonit.
kretslopp

karsan

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 16 mar-16 kl 11:42 »
Jag har linoleummattor (ungefär det som på 50-talet kallades 'korkmatta', och som sedan efterträddes av plast') ovanpå trägolv, i mitt fall nya obehandlade plankor.  Trevligt att slippa plast.  Höns kissar ju inte, så jag tycket aldrig att ströet blir fuktigt, inte ens intill deras dricksvatten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

182 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser