Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga hönshus av virke från gammal lada  (läst 1293 gånger)

Lhumi

• Småland
Bygga hönshus av virke från gammal lada
« skrivet: 07 aug-16 kl 10:30 »
Hej alla!  :)

Här kommer jag lägga upp lite bilder från bygget av hönsboa lite då och då.
Det är tänkt att hönorna ska flytta in om ca 2 år.

Nina W

• Värmland
SV: Bygga hönshus av virke från gammal lada
« Svar #1 skrivet: 10 aug-16 kl 00:49 »
Det låter ju mysigt, men jag skulle nog hellre använda det uthuset till något annat än hönshus. Om jag någon gång bygger ett hönshus så ska det vara murat och ha putsade väggar invändligt som jag kan kalka. Kalk är det bästa som finns mot ohyra, och cement och tegel är inte så lätt för råttor o möss att ta sig igenom...

Tännlappen

• -
SV: Bygga hönshus av virke från gammal lada
« Svar #2 skrivet: 10 aug-16 kl 01:10 »
 :D...Släckt kalk på väggarna är riktigt nice...Blir ljust och hygieniskt... Om man bygger av trä kanske det går att säkra mot dom större gnagarna med nät då under 20mm maskor...Sätta nätet mot reglarna sedan på med skivor eller vad man ska ha...Även då nät under golvet om det ska vara av trä. Blir en fördyring men frågan är om det inte är värt det...

Dela detta:

* Inloggade just nu

124 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser