Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min plutthund :(  (läst 1777 gånger)

Kicki87

• Gäst
Min plutthund :(
« skrivet: 01 maj-07 kl 16:52 »
Sture, 7år, kommer denna eller nästa vecka att bli avlivad :( beroende på när mamma orkar ringa samtalet... min stackars lilla vovve.. han är och har aldrig varit riktigt okej i huvet, ständigt nervös och rädd för främlingar som han absolut biter om dom vill röra honom.. han funkar hur bra som helst inomhus men så fort han går utanför dörren så blir han rädd och orolig.. sen är det bara jag och mamma som får röra och mysa med honom fast det tog ca 3 år innan han ville att jag skulle ta i honom.. hans kullsyskon har alla blivit avlivade pga liknande konstiga beteende.. att de blivit aggressiva.. så Sture är nog den som levt längst utav alla sina syskon egentligen.. Det känns ledsamt för han är ju så go och mysig mot oss men klarar inte av andra alls.. så det är väl det bästa för honom.. :(

Kicki87

• Gäst
Re:Min plutthund :(
« Svar #1 skrivet: 01 maj-07 kl 16:53 »
.

Lena A

« Svar #2 skrivet: 01 maj-07 kl 20:15 »
Vad tråkigt!  :'( Det sista "samtalet" är bland det svåraste man gör.

Kicki87

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 02 maj-07 kl 09:32 »
ja :( usch det blev tidigare än jag hade väntat mig.. idag kl.16 får han somna in.. kan inte ens kolla åt hans håll utan att få en tår i ögat

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 02 maj-07 kl 11:49 »
Usch, vad tråkigt! Tänker på er  :'(
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #5 skrivet: 04 maj-07 kl 17:48 »
Ja, man vänjer sej aldrig.  Men Ni är inte ensamma!  Här lite inspriation till att gråta i varandras armar:

http://www.alternativ.nu/yabbv2/index.php?board=65;action=display;threadid=15620
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

johlin

« Svar #6 skrivet: 16 maj-07 kl 12:58 »
Förstår precis vad du går i genom. Jag hade en jätte mysig hund som var den bästa att jobba tillsammans med, bästa att vara själv med, hon var helt otroligt lättlärd. Men tyvärr så funkade hon inte med andra människor, oavsett om jag var med lr inte.
Det var ett svårt beslut att låta henne gå över till "de eviga spårmarkerna" men till slut så insåg jag hur dåligt min lilla ängel mådde.. Hon blev mer och mer stressad och kunde liksom inte slappna av, nu vet jag att hon mår bra och springer å leker med alla andra hundar där skogen aldrig tar slut ....
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

Kicki87

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 20 maj-07 kl 22:25 »
Tänker på Sture varje dag och saknar honom jättemycket.. jag ska gå och få ett foto förstorat på honom så ska jag rama in det och sätta på väggen :').. har lite inspelade filmsnuttar på honom också som jag kollar på ibland.. han var verkligen ett litet charmtroll

Kicki87

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 19 jun-07 kl 10:44 »
Nu har Peckas lymfkörtlar börjat svullna.. det är väl cancer.. jag hade verkligen hoppats på att Pecka skulle få dö pga av ålder men det verkar inte bli så :( han blir 10 i år och är lika pigg som om han vore 4

Lena A

« Svar #9 skrivet: 19 jun-07 kl 11:33 »
Vilken otur du har.  :'( Berätta litet om Pecka och om vad han är för en krabat.

Dela detta:

* Inloggade just nu

165 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser