Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  God boendemiljö i hönshuset  (läst 1724 gånger)

Vreta Backe

• Liten gård m två hönsbestånd; lant och dvärgkochi
    • Gästrikland
God boendemiljö i hönshuset
« skrivet: 18 dec-17 kl 09:26 »
Hej, jag vill dela med mig av min satsning på "god luftkvalitet" i hönshuset. Jag köpte en manskapsbod som är isolerad och har god belysning för hönsens tillgodoseende av dagsljus även vintertid. Jag läste på, här på denna utmärkta nätverksplats, om luftavfuktning, värme och dammfritt. Bestämde mig för en av marknadens bästa luftavfuktare - enligt konsumentverket - en Woods (storlek som passade mitt utrymme, finns olika modeller).

Den fungerar utmärkt, ger även ifrån sig värme så mitt elektriska oljefyllda element behöver inte gå mycket. Det är torrt på fönstren, näranog dammfritt och behaglig luft, ingen direkt lukt alls. Min hönsfamilj består av 20-talet individer som nu ser ut att må alldeles prima. De går även ute vintertid om de vill men har alltid ca 8-10 grader inomhus.

Detta är ett tips om någon, liksom jag, undrar över just detta. Lycka till!
Vreta Backe

Alexn72

• Skåne
SV: God boendemiljö i hönshuset
« Svar #1 skrivet: 18 dec-17 kl 15:40 »
Vad har du för strö?
Djuren i sig dammar  så min gissning är att man får hålla koll på avfuktaren och rengöra med jämna intervaller på lammelerna

Dela detta:

* Inloggade just nu

197 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser