Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Galna människor  (läst 1359 gånger)

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
Galna människor
« skrivet: 14 maj-07 kl 20:40 »
Alltså det ringde en som sett min getannons på blocket och frågade om de var så små att man kunde ha dem i en lägenhet i Göteborg.......saknar ord  ???
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Sirpusbollen

• odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
Re:Galna människor
« Svar #1 skrivet: 14 maj-07 kl 20:42 »
ja men det finns ju sådana miniversioner av allt nu, så folk kan ha dem inomhus.. som de minihästarna..  ;D ;D
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

Balbina

• -
« Svar #2 skrivet: 15 maj-07 kl 15:33 »
Hur löser dem det med att de ska gå på bete sommarhalvåret??? Vintern är ju inga problem. Jag fick också många sådana förfrågningar när jag  hade mina bockar ute på annons..

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #3 skrivet: 15 maj-07 kl 16:11 »
Undrar om det inte är lägenhetsinnehavaren som skulle behöva komma ut på lite sommarbete......... :)

Balbina

• -
« Svar #4 skrivet: 15 maj-07 kl 16:23 »
Undrar om det inte är lägenhetsinnehavaren som skulle behöva komma ut på lite sommarbete......... :)

;D ;D Hade nog inte varit helt fel  ;D ;D

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #5 skrivet: 15 maj-07 kl 23:47 »
Kanske odla väldigt mkt. kattgräs åt dom?  ;) Närå....men man ska nog ställa 1001 omöjliga frågor till sina köpare. En person som kan låta hur sund som helst i telefon, kan visa sig vara en riktig tok. Och tvärt om.

Rödskägg

• Småland
« Svar #6 skrivet: 18 maj-07 kl 09:14 »
Sa du inte att de skulle förstöra potatisodlingen på parkettgolvet i vardagsrummet?
"Varje generation skrattar åt gamla moden, men följer rättroget de nya"

Henry David Thoreau

Skytten

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 18 maj-07 kl 10:25 »
Man frågade mig en gång om en gås var rumsren.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 18 maj-07 kl 10:36 »
Man frågade mig en gång om en gås var rumsren.

Jag såg en gång ett amerikanskt tv-program om folk som hade höns. En dam hade en tupp inomhus. Hon hade blöja på tuppstackarn. Han tillbringade dagarna med att se på TV när hon inte var hemma.

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #9 skrivet: 18 maj-07 kl 12:02 »
Samma person ringde också till min vän lina (linasgetter som nämnt tidigare i detta forum). Hon var riktigt kvicktänkt och svarade att det var helt ok att köpa geten och ha inne fast de fick tänka på att den fick lova att ha eget rum och toalett, då var det inte riktigt lika intressant längre  ;D  ;D  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

186 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser