Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Att Inreda Hönshus  (läst 8425 gånger)

Pepparkaks gården

Att Inreda Hönshus
« skrivet: 18 maj-07 kl 17:59 »
Hej
Har någon goda råd eller kanske tips om vart man kan få tag på ritningar samt bilder, kanske en bra bok gällande bygge av hönshus?
Vi har tänkt köpa en liten bod och sen inreda den, då virket samt fönster verkar kosta mer än en byggsats.
« Senast ändrad: 18 maj-07 kl 18:00 av Pepparkaks gården »

Mamma-Anna

• http://norgardsanna.spaces.live.com/
Re:Att Inreda Hönshus
« Svar #1 skrivet: 18 maj-07 kl 18:52 »
Det finns bra beskrivningar i boken HÖNS, men jag måste säga att jag tycker att det blir lite mycket krav på hur det ulitmata hönshuset ser ut. Kanske är det så, men för oss som har en liten grupp höns i trädgården är t.ex en bod utmärkt. Så läs gärna boken, men dra ner på kraven. Mina höns har det betydligt enklare än det står beskrivet i boken, och de mår toppen och stortrivs. Det var min svärfar som minskade mina krav genom att fråga mig hur välinsolerat, välputsat och fritt från drag jag trodde att hönsen hade när han var pojk (uppvuxen på gård). Sedan menar jag inte att man ska vara vårdslös!

Tuve

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 18 maj-07 kl 22:25 »
Kolla också en äldre tråd här på forum, som heter Bildtråd Hönshusinredning (eller nåt liknande.) Där fanns mycket som var inspirerande, inklusive en länk till några som byggt en otrolig lyxvilla till sina höns.

Angelika

• Blekinge
    • Blekinge
« Svar #3 skrivet: 07 jul-07 kl 01:46 »
I boken "Höns i trädgård" är ochså ritningar.

Lena A

« Svar #4 skrivet: 07 jul-07 kl 08:34 »
Titta litet på bildtråden här om hönsinredning. Där kan du få några idéer. Annars är böckerna som nämnts ovan bra.

Sedan är det bara att fråga på här!  ;D

Skogssol

• Kör i vind!!
    • -
SV: Att Inreda Hönshus
« Svar #5 skrivet: 16 apr-15 kl 21:10 »
Bildtråden om hönsinredning??

VART hittar jag den?? :D

Är precis igång med att flytta ut på landet och har ett litet förråd som skall bli hönshus!
Har en massa material jag tänkte bygga redeshyllor utan. Tex gamla sängbottnar av trä osv. Dvs "billigt".

Någon som har finfina tips för mig och hönsen?

:0)

Mvh
Skogssol
Inte låsa, men öppna...

Banelinjen

• -
SV: Att Inreda Hönshus
« Svar #6 skrivet: 21 apr-15 kl 22:36 »
Hej! Tror det är denna tråd du söker,
http://www.alternativ.nu/~alternat/index.php?topic=15499.0

Dela detta:

* Inloggade just nu

164 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser