Det verkar som att forumet har tappat fart sedan sist jag var aktiv här, då hette jag något annat som jag glömt både en & två gånger så för enkelhetens skull blev det en ny användare.
På den tiden så bodde jag i en liten stuga utan vatten & avlopp, el & stora ekar fanns det dock gott om. Jag sålde allt jag ägde & sa upp mig från jobbet jag hade & gjorde egentligen ingenting där i skogen men lärde mig en hel del.
Jag minns att jag älskade den tiden i livet trots att jag ingenting ägde & inte ens visste vad klockan var. Jag somnade när jag var trött & vaknade när det var dags.
Min bästa vän som var en hund har somnat in sedan dess men troligtvis har mer än så skett.
Idag finns det en ny hund men även en tjej som
![Grin ;D](https://www.alternativ.nu/Smileys/classic/grin.gif)
orkat med i snart 8 år. Har lämnat den lilla stugan i skogen sedan länge & har passerat x antal lägenheter & jobb i stan.
Ska nu byta ut flashback mot alternativ ännu en gång & denna gången tänkte jag nog stanna kvar. Jag gillar ju det här forumet.
Sedan september 22 så bor vi på landet i en gammal parstuga med röda knutar alldeles i närheten av en sjö, 50 meter från huset skulle jag gissa.
Jag verkligen älskar platsen men att bara hyra stör mig på något vis även om hyran är vettig & elen ingår i tider som dessa.
Åren i stan gjorde mig till heroinist, så idag lämnar jag prover för att visa att jag är ren, vilket jag nu varit ett bra tag.
Tack & lov så är det ingen direkt utmaning då livet på landet håller mig såpass upptagen & jag verkligen njuter av det.
Är "sjukskriven" efter heroinet & lägger idag all tid här hemma & jag mår riktigt bra utav det.
Då vi flyttade ut, eller in om ni vill säga så, så nära inpå vintern så hade vi ingen ved liggandes utan använde uteslutande element förra vintern vilket kändes jävligt fel i mig även om elen ingår i hyran. Denna sommar har jag tagit ned några träd & huggit upp en del som blåst omkull & blivit torrt, vilket var ett jävla jobb med en batteridriven motorsåg & en dålig yxa.
Vi har kittat & målat fönster, byggt ett hönshus & en vedbod. Det finns massor mer jag vill göra men hur mycket är egentligen rimligt att göra på en fastighet som man bara hyr? Jag älskar ju att hålla på & det gör mig ingenting att fixa, bygga & laga då det någonstans är det jag vill få ut av ett liv på landet.
Men hur mycket är egentligen rimligt att göra på en fastighet man bara hyr?
Hyran är som sagt rimlig & den gnäller jag inte över, men hade jag ägt stället själv hade det känts mycket vettigare att göra allt jag gör. Nästa vår tänkte vi byta vindskivor, lite trasig panel & måla utvändigt. Vi har en gammal bod a 30m2 som står över den gamla jordkällaren. Taket på boden måste bytas innan det rasar, teglet tas ned, ny råspont, ströläkt & bärläkt innan teglet ska upp igen. Jag skulle gilla att göra arbetet men är det rimligt att som hyresgäst ta på sig det?