Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lågt PH i vattnet  (läst 1664 gånger)

Spraka

• Till vänster The Real Spraka!
Lågt PH i vattnet
« skrivet: 20 okt-07 kl 12:01 »
Den senaste tiden har jag tyckt att vattnet i vår djupborrade brunn inte smakat särskilt bra. Tog ett enkelt PH-test som visade att PH-värdet ligger runt 5.

Ska nu även skicka in ett mer omfattande vattenprov och se vad det utvisar.
Brunnen borrades för fyra år sedan. Idag letade jag reda på vattenananlysrapporten från den tiden och ser nu att den angav ett lågt PH-värde redan då (5,2). Vattnet bedömdes som tjänligt men med anmärkning på grund av ledningsangripande egenskaper.
Kan det vara så att ledningarna nu börjar bli angripna och att detta påverkar vattnets smak?

Jag ska nu undersöka möjligheterna för kalktillsats eller någon form av filtrering. Tips, någon?

Någon som vet hur ens hälsa påverkas av surt vatten?! Vad händer med kroppen när man i flera år använt surt dricksvatten?

Tacksamt för synpunkter!
Why be normal when you can be yourself?

Geo-Vant

• Vatten och vattenbrunnar
    • -
    • Vatten och brunnsproblem
Re:Lågt PH i vattnet
« Svar #1 skrivet: 30 dec-07 kl 22:17 »
Du ska skaffa en Neutraliser!  Kontakta Geo-Vant i Örebro, de jobbar i hela Sverige.
Vi är proffs på vattenbrunnar och vattenproblem. I mån av tid ska vi försöka att ge tips om hur man får ordning på sin vattenbrunn om den har problem eller på vattenproblem. Tipsen vi ger är sådant man kan göra själv om man är lite händig. Både företag och privatpersoner använder vår hemsida.

Vattendoktorn fd

• Vatten o Avlopp, på godkännt sätt
Re:Lågt PH i vattnet
« Svar #2 skrivet: 30 dec-07 kl 23:55 »
Du ska skaffa en Neutraliser!  Kontakta Geo-Vant i Örebro, de jobbar i hela Sverige.

Berätta mer om din vattentäkt, det finns enkla lösningar.

Hälsn Leif   8)

Dela detta:

* Inloggade just nu

216 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser