Inget kan lukta värre än en full septiktank.
Antorpsoferna har haft sin vattentrappa i Järna sen hur länge som helst och jag tror det fungerar utmärkt.
Förstår inte riktigt varför det skulle vara så farligt att göda gräsmattan med lite diskmedel och tvål. Känner en som utediskade i syrenbersån och hennes syrener var fantastiska.
Jag har alltid trott att det är när det kommer ner i vattnet som det är farligt och 10 liter vatten med en skvätt diskmedel, lite tvålrester och organiskt smuts lär vara befriade från det mesta innan det runnit ner till grundvattennivå, eller?
Har man inte rinnande vatten så använder man betydligt mindre tvål och tvättmedel än normalhushållet. Det blir för jobbigt att kånka vatten för den överdrivna fräscheten som är mainstream.
Att skvätta ut i trädgården skulle väl inte fungera i en tätbebyggd stad, men på landet?
Sen förstår jag inte heller vad det är för "farliga saker" som skulle fastna på gruset på en infiltrationsbädd. Det mesta är vatten, sen är det organsiskt smuts samt en mycket liten mängd medel. Fast jag TROR att gräsmattan är bättre - där blir det gödning istället.