Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  rödögd,irriterad i ögonen, blundade?  (läst 2264 gånger)

fjällan

• Östergötland
rödögd,irriterad i ögonen, blundade?
« skrivet: 17 jan-08 kl 22:32 »
köpte in några dvärgcoccin, först vart det nåt med ögonen på en höna (kyckling) hon såg rödögd ut och var irriterad i ögonen, tillslut blundade hon hela tiden och hittade naturligtvis inte maten= växte inte, sen en av mina egna unghöns lika dant, jag avlivade båda, nu börjar det på min lilla dvärgcoccintupp oxå, dvärgarna har inte gått ihop med mina andra höns men nät i nät, hm, han ser lite rödare ut runt ögonen och som lite svullen och ögonen är smalare nu, någon som vet nåt ??? har letat i böcker men inte hittat nåt lämpligt, det rinner inte om näbben, ingen förkylning vad jag tror
vill inte bli av med dom, vad gör jag?

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
SV: rödögd,irriterad i ögonen, blundade?
« Svar #1 skrivet: 18 jan-08 kl 06:58 »
Kan de har utsatts för drag?
Ögoninflammation? ???
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

fjällan

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 18 jan-08 kl 22:54 »
näe kan inte tro det dom går i en box mitt inne i ladugården, men har pratat med vet och fått stark pennicilin, hon trodde det var bihåleinflammation, har aldrig hört talas om på höns, är rädd att jag fick det med från uppfödaren av coccinhönsen, det verkar ju smitta,ja jag prövar annars blir det obdution, måste få veta vad det är

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 03 feb-08 kl 11:36 »
är rädd att jag fick det med från uppfödaren av coccinhönsen, det verkar ju smitta,ja jag prövar annars blir det obdution, måste få veta vad det är

Hur gick det för dig o hönsen ?

:) Grimla
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

fjällan

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 09 feb-08 kl 13:40 »
hej, ett sent svar. jag gav dom penicillin och dom tre unghönsen mår bra nu, lille coccintuppen mår bra äter och gal men jag tycker inte han "ser" ok ut, undre ögonlocken sitter lite på halva ögat och han ser röd ut runt ikring ögon och öron, avvaktar nu ett tag, upptäckte en annan höna som blundar ned ett öga och ser lite lustig ut eller olustig snarare.avvaktar men är lite brydd

Dela detta:

* Inloggade just nu

292 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser