Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Reden  (läst 3547 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
Reden
« skrivet: 21 jan-08 kl 15:58 »
Jag skulle vilja se  bilder på lite olika reden som ni har./Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Lilla Zoo

• Västergötland
Re:Reden
« Svar #1 skrivet: 21 jan-08 kl 20:27 »
Om du går in på min hemsida och klickar på fliken sommarstugan( det är hönornas sommarstuga).
 så kan du se bild på reden jag byggt av ikeas plastbackar, jag har skruvat ihop två backar ovan på varandra. ja ja inte lätt att beskriva.
mvh Lilla zoo
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #2 skrivet: 21 jan-08 kl 20:45 »
Så här har jag gjort. Lita på att de sitter på flera våningar både och vilar och värper.
Vilken som är bäst för dagen varierar.
(Hyllan och lådor sitter fast ordentligt så inget kan glappa eller rasa)
/Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 23 jan-08 kl 07:43 »
Vad man bör tänka på när det gäller reden.
De ska vara lätta att rengöra.
Har man i trä, är det bra
att måla om dem lite då och då..
Plastbackar har jag provat men var ej populära.
Nu har jag reden i plåt från Högberga de är toppen.
För små om man har stora raser.
Allt har ett pris,  beror på hur mycket det får kosta.
Här har det kostat alldeles för mycket ;D
Hedemorahöns

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #4 skrivet: 23 jan-08 kl 10:14 »
Om du går in på min hemsida och klickar på fliken sommarstugan( det är hönornas sommarstuga).
 så kan du se bild på reden jag byggt av ikeas plastbackar, jag har skruvat ihop två backar ovan på varandra. ja ja inte lätt att beskriva.
mvh Lilla zoo

Vad har du för hemsidesadress då?

snorpan

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 23 jan-08 kl 10:19 »
Citera
Vad har du för hemsidesadress då?

Det är bara att klicka på jordgloben  ;D ;D  under Lilla Zoos bild!!
Hus på landet, man, 2 döttrar, hund, katt och höns.

nettitas

« Svar #6 skrivet: 23 jan-08 kl 11:00 »
Det skulle va intressant att se några bilder, jag ska göra om mina reden då rengöringen inte fungerar någe vidare. Jag har upptäckt att det ska va lätt att komma åt att rengöra. ;D

Musseron

« Svar #7 skrivet: 23 jan-08 kl 11:09 »
mvh Lilla zoo
Din semesterlåda var bland det finaste och fiffigaste jag någonsin sett! Jag måste nog också bygga om vår gamla cykelkärra ;D Jag kommer också att "koppla på" ett växthus till mitt blivande hönshus. Fast jag kommer använda mitt som växthus på sommaren när de gödslat hela vintern. Det var iaf kul att se att någon annan också tänker lite så, för min sambo tror jag är galen som vill bygga ihop dessa ;) Plastbackar från ikea ska absolut inhandlas!!! Jag inspireras av hela din hönshusvärld. Tack för att du delat med dig! ;D
Blivande hönsägare, ett litet -ombyggnadsprojekt bort. Skulle gärna ha  Hedemora, Jersey Jätte, Norska Jär, Maran, Orpington och Grönvärpare.

Lilla Zoo

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 23 jan-08 kl 16:21 »
Tackar för alla fina ord om min hönsvärld.
Angående växthuset som är tillkopplat till hönshuset, så odlade jag gurkor där i sommras. Det blev enormt många och fina gurkor, i den välgödslade jorden stortrivs de.

Det var av en slump jag kom på iden till ikea-redena, jag skulle på semester med hönorna och det var redesbrist.
 Man tager vad man haver och vips var det reden, det bästa med dem är att de går att diska ur med såpa och varmt vatten.
Ha det bra, och ut och uppfinn med er! / lilla zoo
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #9 skrivet: 24 jan-08 kl 07:09 »
mvh Lilla zoo

Hej!
Precis så här ser mina katters kattbajslådor ut!  ;D De går att köpa färdiga på vanliga djurtillbehörsaffärer  för dem som fastnat för idén men tycker det blir för mycket skruvande själv...

För mig blir det lite för mycket otrevliga associationer för att jag ska testa dock... Hämta maten i bajslådan ;)

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #10 skrivet: 24 jan-08 kl 07:10 »
Det är bara att klicka på jordgloben  ;D ;D  under Lilla Zoos bild!!

Det gäller att komma på det då också... tack! Jag klickade på hennes namn, och på profilsidan som då kom upp var det helt tomt under hemsidesadress... ::)

Sess

• Dalarna
    • Min sida
« Svar #11 skrivet: 24 jan-08 kl 18:40 »
Finns bild på mina pullors rede på min hemsida ifall nån vill kika! I "hönshus" mappen   :)
Mina djur: Höns (Grönvärpare)

fröken

SV: Reden
« Svar #12 skrivet: 09 mar-08 kl 00:18 »
Jag kan av någon anledning inte se era bilder och vet inte hur man lägger in en bild...
Jag beskriver hur jag byggt, till mina icke ännu existerande hönor... Jag har låååg budget och egen hammare... ;).
Jag köpte helt enkelt ett slätt och fint gammalt träskåp med låsbara dörrar för 60 kr på loppis. Hyllorna är lagom stora som värpreden. Så sågade jag ut lagom stora ingångar i dörrarna. (så kan man öppna dörren och göra rent/ plocka ägg) Nu skall jag ta lite målarfog i springorna och måla skåpet invändigt (och kanske utvändigt) samt skruva fast anflygningspinnar vid ingångarna som jag tänkte göra av billiga träkonsoler + pinnar. Billigare kan det nog inte bli. Mina reden blir alltså i tre våningar så får jag väl se om de gillar dem. Bland de dvärgkochinhöns jag sköter på vår förskola gillar en att ligga lågt och en att lligga högt, därför tänkte jag att mina egna efterlängtade också skall få välja!
Nu är det invigning av hönshuset!!! Drottning Wyandotte och de andra 20 kan flytta in i Orusts snyggaste hönshus!
Har man ankor slipper man både ringklocka och sniglar!

Hönshasse

• Backetorp
SV: Reden
« Svar #13 skrivet: 09 mar-08 kl 02:47 »
Mina höns tycker bäst om denna låda jag plockade hem från en lastbilsverkstad. Den står på golvet och alla hönsen vill använda den.
På bilden är det 3 hönor som vill ruva fram kycklingar.
« Senast ändrad: 09 mar-08 kl 02:52 av Hönshasse »
Aliquando et insanire iucundum est

Dela detta:

* Inloggade just nu

197 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser