Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur stor yta kan två minigrisar beta på en sommar?  (läst 1128 gånger)

mli79

• Skåne
Hur stor yta kan två minigrisar beta på en sommar?
« skrivet: 08 apr-08 kl 09:33 »
Jag har en yta på ca 4000 m2 som jag inte vågar använda till ponnyerna längre eftersom betet är för kraftigt. Har två minigrisar som jag tänkte skulle ha det som beteshage till sommaren. Finns det en chans att dom kan hålla ordning på tillväxten? Eller är det för stort?  Eller kanske för litet?

Sen en annan fråga.. jag har en sugga som är rejält rultig nu efter vintern. Hur fodrar man bäst nu när det är dags för bete? Ger Svenska Foders suggfoder nu och matrester.
« Senast ändrad: 08 apr-08 kl 22:50 av mli79 »
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

mli79

• Skåne
SV: Hur stor yta kan två minigrisar beta på en sommar?
« Svar #1 skrivet: 08 apr-08 kl 22:50 »

Missade en nolla, ska ju vara 4000m2
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

mli79

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 09 apr-08 kl 20:43 »
Puttar lite

AnnaPanna_is_back

« Svar #3 skrivet: 10 apr-08 kl 20:31 »
Mina två har en hage på kanske 800 kvadratmeter, men jag måste ändå klippa gräset med gräsklipparen för det blir alldeles för långt. En av mina är en riktig betare, äter konstant, den andra solar helst ;-) men betar på rätt bra också när det är gott gräs.

Dela detta:

* Inloggade just nu

176 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser