Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svart-vita getter, vilken ras???  (läst 2266 gånger)

Ulricaa

• -
Svart-vita getter, vilken ras???
« skrivet: 08 jun-08 kl 19:42 »
Kör var och varannan dag förbi en gård som har svart-vita getter, dom är vita fram och svarta bak eller möjligen tvärtom...nån som vet vilken ras det kan vara???
Kramisar Ulrica
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Ulricaa

• -
SV: Svart-vita getter, vilken ras???
« Svar #2 skrivet: 09 jun-08 kl 20:45 »
Finns det såna i Sverige??? :)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #3 skrivet: 09 jun-08 kl 22:13 »
Ja, det var någon här på forumet som hade. Om jag bara kunde minnas vem..... :-[

Weija

« Svar #4 skrivet: 10 jun-08 kl 21:52 »
jag har en sån bock vet tyvärr inte vilken ras det är ska skicka in en bild på han

Dollar

• Västerbotten
« Svar #5 skrivet: 11 jun-08 kl 11:43 »
Jag har getter som ser ut så där, dock inte med hornen så stora ännu då de bara är 1 år. Och de är mjölkgetter. så de är inte den där rasen....
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #6 skrivet: 11 jun-08 kl 13:09 »
Men vad du Dollar har för getter, har väl inget med vad getterna Ulricaa frågade efter heller  :)

Dollar

• Västerbotten
« Svar #7 skrivet: 11 jun-08 kl 16:15 »
Nej GRUFF... det var inte det jag menade heller utan att det behöver ju inte vara den rasen du tipsade om utan att det kan ju faktiskt vara en lantrasget :P
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Ulricaa

• -
« Svar #8 skrivet: 11 jun-08 kl 17:29 »
Dom har inte så långa horn och dom skulle kunna vara lantrasgetter om det finns nån sån lantrasget som ser ut så=) Har letat på nätet men hittade bara vansinnigt  :). Kan du inte skicka en bild på dina lantrasgetter???? :)

Dollar

• Västerbotten
« Svar #9 skrivet: 11 jun-08 kl 21:38 »
Det kan jag göra... måste bara få fast dom så det syns bra på kameran... Dom vill ju gärna stå på min näsa när man är i närheten  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

163 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser