Jag överväger att ta bort klistringen (=ligger alltid överst) samt reglerna för specialtrådarna Fröer önskas, Fröer bytes och Fröer erbjudes. Anledningen är att de långt ifrån blivit någon succé. Nästan ingen har skrivit i dem. Det kan då inte motiveras att de ska ligga överst. Det är knappast heller meningsfullt att ha speciella regler för dem. De får övergå till att bli vanliga trådar. Det blir också fritt fram att efterfråga och erbjuda fröer i vilka trådar som helst.
Ytterligare en anledning till detta är att jag tycker aktiviteten på fröodlingstavlan verkar ha gått ned sen de klistrade trådarna infördes. De kanske ger någon sorts mindre tilltalande budskap, typ att här är det lite krångligt och styrt. Eller bara helt enkelt att folk är vana att titta på de översta trådarna. Är där samma som vanligt så surfar man vidare.
Jag tar gärna emot synpunkter
Anders Skarlind, moderator
PS Dock gäller enligt min uppfattning fortfarande de regler som har med ärlighet och redighet i frötransaktioner att göra. De bör gälla för allt fröbytande, frööverlåtelser m.m. på alternativ.nu, då man kan kräva att forummedlemmar uppträder redigt och ärligt i affärer med andra forummedlemmar.