Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingar och vatten ?!  (läst 1111 gånger)

Twinkelstar

• -
Kycklingar och vatten ?!
« skrivet: 19 apr-09 kl 16:44 »
Vi har kycklingar på g snart ! Ägg läggs och det e 4 st nu :D vad vi kom och tänka på är vatten ! Hur har ni löst d med vatten för d små ? Vattenskålen kan d ju trilla ner i  ??? Det e kinesiska vi har...
/Lisa

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
SV: Kycklingar och vatten ?!
« Svar #1 skrivet: 19 apr-09 kl 23:19 »
Ta en låg porslinsskål eller liknande och lägg i stenar så de kan dricka mellan stenarna utan att blöta ner sig..
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

peppz

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 20 apr-09 kl 08:30 »
förut hade även jag ett litet lågt fat med småsten i, men dom skitar ner vattnet och kan likväl blöta ner sig lite även om dom inte drunknar så numera använder jag en vanlig vattenflaska med nippel för smådjur, eller ännu hellre ett litet vattenrör av den typ man brukar ha till små burfåglar som tex undulater.
Kennel SweetCaileanz

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #3 skrivet: 20 apr-09 kl 08:36 »
Vattenflaska har jag åt mina oxå men jag har märkt att det tar ett par dagar innan de når/fattar att dricka ur den..
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

peppz

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 20 apr-09 kl 08:54 »
mm, jag hade oxå lite strul med att lära in dom..  men har bara en enda lärt sig så kan snart alla...    och jag tycker det är värt att pyssla lite första dagen, sen har man ju rent vatten och torra kyllingar...
Kennel SweetCaileanz

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #5 skrivet: 20 apr-09 kl 10:00 »
Jag använder mig av vattenautomater för burfåglar till nykläckta vaktelkycklingar. Finns de som är lite plattare och bredare men en vanlig funkar också utmärkt.

Twinkelstar

• -
« Svar #6 skrivet: 21 apr-09 kl 09:10 »
ahh vattenautomater =) smart ! synd att jag nyss slängt en hel drös sånna då jag inte tycker om att ha d till mina gojer =/ då blir det att inhandla nya ! tack för tipsen :D
/Lisa

Dela detta:

* Inloggade just nu

175 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser