Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  foder till kycklingarna ?  (läst 1130 gånger)

Twinkelstar

• -
foder till kycklingarna ?
« skrivet: 21 apr-09 kl 09:16 »
jaha, då va man hära igen  :P hehe ! 5 ägg är nu lagda och jag väntar bara på att det e ruvning på gång snart hos våra kinesiska dvärgvaktlar ! spännnande :D  deras basföda d har är undulatblandning , men d har även tillgång till lite undulatpellets och får ägg, keso och groddar mm. Försöker variera födan deras :D kom och tänka på kycklingarna, kan d äta samma undulatbladning som dom vuxna ? Eller e d för stort ? jag har aldrig haft kycklingar förut och vet ej hur små dom är ?!Eller ja jag vet att det e humle storlek, men vad klarar d áv i matväg ?
Finns det ingen som har bilder på kycklingar ? Skulle va så kul att se ! Är det nåt ni tycker att man ska tänka på ?
/Lisa

peppz

• Västergötland
SV: foder till kycklingarna ?
« Svar #1 skrivet: 21 apr-09 kl 12:42 »
det finns samma fröblandning som till undulater fast i en mindre storlek, (finkfröblandning) det funkar bra, med mycket protein, hårdkokt hackat ägg och keso...  filmjölk i vattnet gör oxå sitt till...

jag är dock lite för lat av mig, och ger mina kalkonstart + vatten direkt från första dagen...
ger man startfoder till nykläckta kineser kan det kanske vara lämpligt att krossa det lite de första dagerna...
Kennel SweetCaileanz

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #2 skrivet: 21 apr-09 kl 13:30 »
Ger oxå kalkonstart.. har fungerat bra :)
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Twinkelstar

• -
« Svar #3 skrivet: 21 apr-09 kl 17:49 »
Oooooo så söööööta ! =)
Vilka små rackare !
kalkon start ? hum, men vi har dom tillsammans med andra fåglar också...nåja, d löser sig :D
/Lisa

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #4 skrivet: 21 apr-09 kl 18:40 »
Då kan du ge dem samma som dina övriga fåglar.. den kosten fungerar bra även till de små.. tycker du att fröna är stora så kör ner det i morteln en sväng :)

Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

205 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser