Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sina mjölkgetter  (läst 1037 gånger)

Appeltorp 13

• Gäst
Sina mjölkgetter
« skrivet: 07 nov-09 kl 13:43 »
Jag har jobbat ett par månader på att sina våra tre mjölkgetter. Till en början mjölkade jag en istället för två gånger om dagen, och därefter har jag långsamt ökat tiden mellan mjölkningarna. I veckan var jag nere i en mjölkning vart tredje dygn, och plötsligt är det inga spända juver längre. Hur ska jag tänka? Inte mjölka alls om det inte är spänt? Juvren känns inte helt tomma, men verkligen inte spända, som en halvfylld påse ungefär.

Frågan är alltså: är det fel av mig att inte mjölka ur dem när de inte längre är spända, eller har jag helt enkelt lyckats sina dem ordentligt nu? Det vore praktiskt, för planen var att slippa mjölka när vi blir föräldrar inom ett par veckor! :)

ninna b

• Gäst
SV: Sina mjölkgetter
« Svar #1 skrivet: 07 nov-09 kl 21:05 »
Grattis... du har alldeles säkert lyckats sina ner dina getter lugnt och fint. Att det är lite mjölk kvar i juvret gör inget, det kommer att försvinna. Inget kraftfoder ett tag till och koll på juvren .... så kan ni själva föda barn i lugn och ro.

Appeltorp 13

• Gäst
SV: Sina mjölkgetter
« Svar #2 skrivet: 08 nov-09 kl 16:44 »
Tack för svar! Ibland vill man som nybörjare ha bekräftat att man är på rätt spår! ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

177 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser