Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd Brahma  (läst 95635 gånger)

Whippet

• Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Bildtråd Brahma
« Svar #100 skrivet: 07 nov-10 kl 19:13 »
Jag måste bara få frångå trådtemat en liten stund :-[ och undra om Dvärg Brahma ser ut som Stor Brahma? Är det stor och liten av samma ras, eller är det som med Dvärg Cochin och Stor Cochin där DC är den enda egentliga Cochin:en och den stora bara kallas så för att den råkar se ut ungefär som en Cochin?

Åter till trådens ämne :P Kan ni lägga ut lite bilder på Dvärg Brahma också, eller finns det redan bilder på sånna? Här eller i egen tråd är väl då frågan ???

:-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

ORCA

• Gäst
« Svar #101 skrivet: 07 nov-10 kl 21:59 »
Dom torktummlade har en egen bildtråd numera ;) http://www.alternativ.nu/index.php?topic=98239.0

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #102 skrivet: 08 nov-10 kl 20:36 »
Jag är jätteglad för nya avelstuppen som vi kallar Flippen (9 mån). Han kommer från en tysk stam och det ska bli spännande att se vad det blir för kycklingar efter honom till våren! Guld svartbandad.
« Senast ändrad: 08 nov-10 kl 21:04 av Brandkårsskogen »
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #103 skrivet: 08 nov-10 kl 20:38 »
Silver/blå bandad stor brahma höna och guld/blå bandad dvärg brahma höna ;D
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #104 skrivet: 08 nov-10 kl 23:11 »
Jag är jätteglad för nya avelstuppen som vi kallar Flippen (9 mån). Han kommer från en tysk stam och det ska bli spännande att se vad det blir för kycklingar efter honom till våren! Guld svartbandad.

Den tuppen var grymt snygg  ;D
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

ORCA

• Gäst
« Svar #105 skrivet: 09 nov-10 kl 10:42 »
Görafin ;D fina färger och kropp. Det är nått med dom tyska linjerna de verkar bättre än de andra men det är klart det finns mycket Brahma i Tyskland.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #106 skrivet: 09 nov-10 kl 12:35 »
Hur ska tuppens färger vara utbredda om det är optimalt? Tex på en guld svartbandad som den tyska snyggingen för några inlägg sen? Hur mycket ska vara guld och hur mycket ska vara svart menar jag alltså.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #107 skrivet: 10 nov-10 kl 09:13 »
 :D Tack hörrni - ska hälsa Flippen  ;)! Jag gillar honom mycket och han har en väldigt djup färg i det bruna på vingarna. Riktigt djup färg men en fin lyster.

Betsla; förstår inte riktigt frågan men Flippen här ovan är vältecknad.

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #108 skrivet: 11 nov-10 kl 22:01 »
Tänkte jag skulle försöka lägga upp en bild här .. får se om de funkar..
;)

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #109 skrivet: 11 nov-10 kl 22:33 »
Vad jag ble gla nu första gången som jag fått in en bild på detta viset ;D ;D här kommer en till.....
;)

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #110 skrivet: 11 nov-10 kl 23:20 »
Fel tupp blev det bara för det... ville bara visa min fina blås tupp....
kallar han så för han är ju inte färg ren men jag tyckte han var så vacker i sina färger...
;)

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #111 skrivet: 29 nov-10 kl 18:13 »
Guld-svart bandad ung tupp :)
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #112 skrivet: 30 nov-10 kl 12:06 »
 ;D Tackar för det ... jag tycker dom e så fina .. men frågan blir till våren vilken färg på tupp jag ska använda till hönan på första bilden ....
mest för att få starkare täckning på nästkommande kycklingar ..
skulle denna funka eller skulle ryggfärgen slå igenom väldigt mycket ??
fast det är väl bara att testa antar jag . :D
;)

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #113 skrivet: 30 nov-10 kl 13:57 »
http://svenskabrahmakochinklubben.page.tl/Hem.htm Jag hoppas ni alla sett av det finns en klubb för er som har Brahma och Cochin i sverige där tas det tacksamt emot foton på era fina djur /mvh Webmastern

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #114 skrivet: 30 nov-10 kl 14:25 »
Men ett flertal av mina har inte korekta färger , blir lite som jag leker fram ..ser det lite som en färg palett och en tavla om man blandar vissa färger  ;D
har väl inte vuxit ifrån barn stadiet med att blanda och färglägga och se vad det blir.../ Susanne
;)

Minnas

• Dalarna
    • Rensbyn´s Höns
« Svar #115 skrivet: 30 nov-10 kl 15:22 »
Hej i aveln  används en del djur för att få fram bra färger som typ spättade djur som man inte kan ställa ut då men är värdefulla i aveln . Jag vet en som avlade på en vitsvartcolumbia och guld blåbandad och fick fram kanonfina gul svarta columbia så alla trixar nog med färgerna ska du veta....bara man kommer ihåg hur man gjorde och upplyser om man säljer djur hur man blandat.

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #116 skrivet: 30 nov-10 kl 16:30 »
En av de spättade hönorna föersta bilden ,
de två andra tuppar ispättat men olika täckning...
;)

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #117 skrivet: 26 dec-10 kl 13:18 »
Insnöade höns!

Guld svartbandad, spättad och guld blåbandad (unghönor).

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #118 skrivet: 26 dec-10 kl 14:23 »
Är det blågrå fjädrar den spättade har i huvudet eller är det spackel? ;D ;D ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #119 skrivet: 26 dec-10 kl 15:07 »
Är det blågrå fjädrar den spättade har i huvudet eller är det spackel? ;D ;D ::)
8) Det är vingpennor på utväxt då hon bråkade lite med en Croad Langshan för ett tag sedan...  :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

177 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser