Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vi börjar om på en ny tråd igen vem vill vara med på tovningskväll?  (läst 8614 gånger)

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
Vi kan väl ta det i respektive landskapstråd? De som bor "på gränsen" kan väl regga sig i båda landskapen.

mille- vi kan prata imorgon om ett 7häradsupplägg.

Det gör vi!
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

sallyzevenwacht

• Halland
En okunnig mans undrande: Handlar det om att någon, tex Iris kommer och håller en tovningskurs,  eller handlar det om att träffas och Trivsamt Tova Tillsammans?

Du BlåNelson måste väl ha sett Rakels konstutställningar och de fantastiska tovade fåglarna som hänger inne på bibblan inne i Varberg?
[/quote
Jajjemensam, otroligt vackra och kreativa. De har hängt där så länge jag kan minnas ;) men du, bor du i Varberg?
Och, jág tror det är en blandning av trivsamt tova tsm och en tovningskurs, om nu läraren natalie kan komma :D
Dv. höns, undulater & ragdoll

Dise

• Trädgårdsmästare, lantbrukare
    • Västergötland
Hej! Jag bor i Marks kommun och kan tänka mej att vara med på en tovningskurs.

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Okej. Nu har mille och jag helt egenmäktigt planerat lite. Jag kommer att bjuda in till ullpysseldag/kväll med tovning som tema någon gång i mitten av januari, efter alla julhelger. Vi är hemma hos mig, om vi knör lite så får vi plats i mitt kök. Jag är själv nybörjare på tovning, men vi testar och provar tillsammans. Alltså ingen egentlig kurs. Inga kostnader för något, men vi knyter ihop till en rejäl fika med lite mackor och annat gott.

Exakt datum och tid vet jag inte än, men jag lägger upp en tråd i landskapstavlan för Västergötland så småningom. Så ni som är intresserade kan väl regga er där, om ni inte redan gjort det.

Ulricaa

• -
Jag regar mig genast i båda!
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

LottaLuvin

• Gäst
Okej. Nu har mille och jag helt egenmäktigt planerat lite. Jag kommer att bjuda in till ullpysseldag/kväll med tovning som tema någon gång i mitten av januari, efter alla julhelger. Vi är hemma hos mig, om vi knör lite så får vi plats i mitt kök. Jag är själv nybörjare på tovning, men vi testar och provar tillsammans. Alltså ingen egentlig kurs. Inga kostnader för något, men vi knyter ihop till en rejäl fika med lite mackor och annat gott.

Exakt datum och tid vet jag inte än, men jag lägger upp en tråd i landskapstavlan för Västergötland så småningom. Så ni som är intresserade kan väl regga er där, om ni inte redan gjort det.

Woohoooo, blir det före den 18e så är jag antagligen kvar hemma och kan vara med! :D

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Woohoooo, blir det före den 18e så är jag antagligen kvar hemma och kan vara med! :D

Noterat.  ;)

sallyzevenwacht

• Halland
kommer :)

Iris

• www.skinnarbo.se
    • Uppland
Halland är för långt bort från mig. Jag finns i Uppland, tillgänglig både för att trivsmat tova ihop eller tovningskurs.
Önskar er en riktigt härlig tovningsdag (kväll)!  :D

Sagigirl

• Halland
Hej allihopa. Jag har ju som sagt kurser i nåltovning, men naturligtvis kan jag komma och tova tillsammans. Nathalie Sjögren heter jag och jag bor i Frillesås, mellan Varberg och Kungsbacka i Halland. För er som känner att det inte är för långt kan jag ordna en lokal att träffas i. Jag kan fixa en tid efter jul (jag återkommer mer exakt med detta så snart som möjligt).

För er som tycker det är för långt kan jag nog komma till er istället (om det är som ni pratar om runt Boråstrakten).

Låter detta som bra förslag?

Vill ni se de figurer jag har nåltovat kan ni kika in på min blogg landalamm.blogspot.com  Jag finns också på FB, både under mitt namn och gruppen Landa lamm.

Har ett företag där jag säljer ullprodukter och har hantverkskurser. Jag nåltovar figurer, stickar och virkar. Besök gärna min blogg: landalamm.blogspot.com

Sagigirl

• Halland

Jag kommer gärna till er och visar hur man nåltovar om ni vill.
/Nathalie
Har ett företag där jag säljer ullprodukter och har hantverkskurser. Jag nåltovar figurer, stickar och virkar. Besök gärna min blogg: landalamm.blogspot.com

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
Jag kommer gärna till er och visar hur man nåltovar om ni vill.
/Nathalie

Trevligt! Jag har provat lite och det är det väl flera som har. Men alltid kul att lära sig mera.

Sagigirl

• Halland
Trevligt! Jag har provat lite och det är det väl flera som har. Men alltid kul att lära sig mera.

Ja, man lär ju sig alltid något när man är med andra. :) Säg bara till när ni har bestämt datum och så får ni förklara vägen.  ;)

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
Vill ju ogärna regga mig som västgöte men får väll göra det då da.... *mutter* ;D
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Sagigirl

• Halland
Om ni vill se lite hur man nåltovar har jag några filmer på youtube. Sök på nåltovning eller Nathalie Sjögren så hittar ni någa stycken.

sallyzevenwacht

• Halland
Får vi tova med färgad ull också?
så kul det kommer bli!! ;D

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
Hej. Jag bor i Hålanda som ligger ca 5 mil N Göteborg, 4 mil S Trollhättan och 3,5 mil V Alingsås.
Eftersom jag har en stor hobbyverkstad är det ok att vara här och tova också om det finns intresse. Jag har allt material som behövs.
Hälsningar Ingela

Dela detta:

* Inloggade just nu

305 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser