Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Eggeby inferno..  (läst 4473 gånger)

Ronny

• Skåne
SV: Eggeby inferno..
« Svar #20 skrivet: 01 jan-11 kl 17:25 »
Hej ronny.
Jo, på den förra gården jag bodde, där vi hade hönsen helt fritt där funkade det med flera tuppar också. Men innestängda på begränsad yta upplever jag att ungtupparna är ständigt stressade.

Jo, det kan nog vara så att flockbeteendet hämmas om platsen är begränsad. Jag menar bara att det fungerar alldelers utmärkt i min flock med flera tuppar som får göra upp om rangordningen (utom i något undantagsfall som jag beskrev).

I Markims fall tror jag det vore lyckligast med en tupp. Eftersom Steve vann så tänkte jag i första hand på honom. Just att den besegrade tuppen kryper in under något och gömmer sig är ett tecken på att segraren tänkt fullfölja... Ja, du kan ha 18 hönor och en tupp. Möjligen kan befruktningen bli sämre i några av hönornas ägg, men Steve verkar ju vara på hugget. För fan i helvete!
« Senast ändrad: 01 jan-11 kl 17:29 av Ronny »
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

The Game

• Gäst
SV: Eggeby inferno..
« Svar #21 skrivet: 01 jan-11 kl 17:26 »
Det med tapeterna som jag skulle fixa förra vintern som fortforande hänger löst menar du??..
Men kära vänner ni måste förstå mig..Mina älskade hönor är det enda som håller mig lugn.I mitt hönshus kan jag sitta på min lilla hink i timmar och bara titta och studera dom.
Och jag har prövat alla dom där förbannade metoderna kbt å kgb eller va de heter..
Jag kan inte kontrollera mina känslor,ilska,hyperaktivitet,fokus,min autism, mina impulser,  men nere i hönshuset försvinner allt ( om jag inte hittar någe kryp då)så när sådant här händer så blir jag helt knäckt..Egentligen ska jag inte ha djur eftersom jag är så förbannat känslig men dom gör mig så jäkla lycklig.
/majsan

Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser