Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Solskens-historia  (läst 1862 gånger)

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
Solskens-historia
« skrivet: 16 apr-11 kl 21:55 »
Åhhh elände...... är det inte det ena.. så är det ... det andra.... jag hade besök av rovdjur.... vilken art.. tvåbenta...eller fyrbenta... vet de sjutton.. men jag blev av med en massa av mina fina djur..... sen blev min dotter svårt sjuk... tumör på hjärnan..... vilket gjort att jag fått sälja/ge bort  en hel del av mina djur då vår sjukhusvistelse gjorde det omöjligt för mej att sköta om dem korrekt.

Kvar fanns lite ägg i kläckaren... när jag var hemma från sjukhuset för ett par dagar sen.. tänkte jag.. va sjutton.... det är ju nära kläckning.. vad skall jag göra.... jag kan ju inte stänga av... eller... ja....då tog min son, som är tolv år... ansvar för att vända de sista dagarna... och via telefon har jag så talat om hur han skall hålla fuktigheten..... och i går kläckte han fram sex stycken pigga fina brahma-kycklingar!!!!

Det tycker jag var duktigt gjort, och jag är såå glad över de små... när jag kom hem i kväll... gick de fint i en låda... med värmelampa, mat och vatten..... jag älskar min lille son!!!!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Solskens-historia
« Svar #1 skrivet: 16 apr-11 kl 21:59 »
Din store son!  :D  Grattis till en fin grabb!  :D  Kycklingarna är väl hans nu?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #2 skrivet: 16 apr-11 kl 22:02 »
Sssshhyss....  ;) jag hoppas att han delar med sej... men men... ja.. det är nog hans får jag medge.... hihi.....

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #3 skrivet: 17 apr-11 kl 07:39 »
Men hjärtegull!! Så otroligt roligt att höra en sån historia!! :D Vilken kille alltså!
Lycka till med kycklingarna och varma tankar till din dotter!  :-*
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 17 apr-11 kl 09:00 »
Kan bara hålla med om att du har en guldklimp till son som hjälper dig när allt annat tar fokus från hönsen. Även jag skickar varma tankar till er och framförallt din dotter!
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Tantiz

• Södermanland
    • Lantis tantiz
« Svar #5 skrivet: 18 apr-11 kl 22:55 »
Vilken klippa.
Även ogräs är grönt!!!!!

Jakobsson

« Svar #6 skrivet: 18 apr-11 kl 23:18 »
Åh, en sån duktig son du har! & vad stor & stolt han måste känna sig nu!

Tankar går även tikk dig & din dotter! Kämpa på!!!

//
Jakobssons fru

Lillemor Eklund

• Positiv till det mesta :)
    • Uppland
« Svar #7 skrivet: 18 apr-11 kl 23:27 »
Trycker till hårt på "Gillaknappen"!!
Vilken duktig kille du har! Hoppas allt går bra med lilla tösen.

Mvh Lillemor (mamma till 4 fantastiska pojkar :) )
Om man alltid gör så som man alltid har gjort, så får man alltid ha det som man alltid har haft det....

Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter!

Dela detta:

* Inloggade just nu

214 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser