Jag har inget emot att kosta på de svaga pengar och vård, och det tror jag inte att merparten av sveriges befolkning har någonting emot heller. Så varför ska då staten sköta det och stjäla pengarna med väpnat våld? Om merparten av svenska befolkningen inte vill hjälpa de svaga och utsatta, så är ju våran indirekta demokrati ännu sämre än vad jag målat upp den som. Personligen tror jag att det kommer att vara ytterst få svaga och utsatta om en fri marknad råder med mutualistiska principer (i princip räntefri ekonomi och icke-ohämmad landäganderätt baserad på besittning och bruk, samt olika organisationer för inbördes hjälp). Min övertygelse är att de som kan arbeta kommer att ha ett arbete, och de som inte kan kommer vi andra helt utan några ekonomiska bekymmer att kunna hjälpa. Givetvis bör det förekomma friktionsarbetslöshet, men i övrigt är full sysselsättning knappast något problem. Men detta är en annan diskussion och är du intresserad av att ta den så rekommenderar jag att någon av oss gör en ny tråd.