Jägare samlare jaaa... det är ju besvärligt med snön i sverige, om du planerar att inte odla, och man måste tillhöra jaktlag osv.
Har också bott i Indien, det är billigt och lätt att bli en del av indiska samhället om man vill, men du har visum för 6 mån i taget och behöver böka med det regelbundet. Det är över lag lite bökigare, tar längre tid osv och väldigt mycket lyckligare att leva i Indien om man är lagd åt "det ordnar sig"- hållet. Man ordnar själv det som behövs, livet händer från hjärtat istället för utifrån planer. Det är också lite farligare, fler farliga djur, vägar som rasar, narkotikarelaterade brott, du är vit(tror jag) så de tror du har massor med pengar osv. Åker du dit kommer du nästan garanterat att träffa fler som tänker som du, och sedan löser det sig därifrån:-) Jag valde att inte bo kvar för att det var för jobbigt att vara ensam kvinna, jag kände mig regelbundet hotad och skulle inte vågat bo i en hängmatta utan andra omkring mig. Jag inbillar mig att jag har lite högre människovärde här, att jag faktiskt räknas som människa i stället för assistent och nöjesartikel ;-) ...men, själva...rytmen. jag vet inte vad det är. det finns utrymme i folk sinnen för att man kan välja något ovanligt, det förklaras som något religiöst. Här blir man ju genast stämplad som galen i en eller annan form. Bo i skogen på vintern, så GÖR man bara inte ;-) Det finns en nyfikenhet och öppenhet inför livet som känns fin o bra.
Har hört talas om att det bor människor under mer självvalt enkla förhållanden i Spanien. Det är EU, troligen mindre krångel med uppehållstillstånd osv. Det går också att ta sig till Sverige på ett rimligt sätt, och du har rätt till sjukvård tror jag? Det borde finnas växande mat större delar av året än här.
BÄSTA stället...? Var längtar du?