Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bifor hink , hur många kg socker ska man ta ?  (läst 9899 gånger)

Jano

• Halland
SV: Bifor hink , hur många kg socker ska man ta ?
« Svar #20 skrivet: 05 aug-11 kl 15:35 »
Ja men i vissa speciella förhållanden bör man kanske vara försiktig. Det är om du har egen brunn samt surt och mjukt vatten och en varmvattenberedare av koppar istället för emaljerad eller rostfri.
Vad skulle hända då?

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
« Svar #21 skrivet: 05 aug-11 kl 15:57 »
Vad skulle hända då?
Det är bara då som koppar löses ut i några nämnvärda mängder i varmvattnet. Nu vet jag inte hur giftigt det är för bin, för människor är det inte speciellt farligt men t.ex. blötdjur dör direkt av det. O.T. hade jag det så och odlade akvariesnäckor, tog jag tempererat vatten från varmvattenskranen föll de döda ner till bottnen inom en minut, kallvatten var helt ofarligt. Efter att ha bytt till emaljerad beredare kunde jag ta från varmvattenskranen.

Lasse-hatten

« Svar #22 skrivet: 05 aug-11 kl 16:42 »
Ja men i vissa speciella förhållanden bör man kanske vara försiktig. Det är om du har egen brunn samt surt och mjukt vatten och en varmvattenberedare av koppar istället för emaljerad eller rostfri.
Vi har egen brunn med hårt vatten och troligtvis rostfri vvberedare, så då är det OK.

Dela detta:

* Inloggade just nu

859 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser