Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är myskankor alltid så jobbiga på vintern?  (läst 10649 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Är myskankor alltid så jobbiga på vintern?
« Svar #20 skrivet: 19 nov-11 kl 17:01 »
Visst har vi förlorat fåglar till räven som alla andra men det har inte nåt med att göra om myskankor är mera jobbiga på vintern.
Vi har inte fått klart alla km stängsel så än kommer räven in ska erkännas men i morgon blir det klart .
Det tar tid att sätta massa eltrådar o jag har bott här sen i aug ,men det är snart klart .
Lampor sätts upp nu oxå som lyser upp hela gården + att hundarna kommer att gå lösa mera sen när alla stängsel är klara .

När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #21 skrivet: 20 nov-11 kl 09:44 »
Ja hund är bra. Sen jag blev dagmatte inbillar jag mig att hundlukten avskräcker räven, men jag har ändå sett rävspår nära inhägnaden på vintern.

Myskisarna "parade" sig i morse, inte på riktigt men hannen trampade omkring på honan ett tag. Så har de inte gjort sedan slutet av värptiden.

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #22 skrivet: 21 apr-12 kl 15:12 »
Nu är honan så där jobbig igen. Det var visst inte bara på vintern... Hon värpte lite i januari och nu har hon värpt sen den 29. mars; innan hon ska börja kan jag förstå att hon är orolig och letar boplatser överallt och så. De fick vara helt lösa ganska mycket på vintern, det funkade bättre sen. Men sen vårblommorna kom upp har de fått vara i en enkel liten inhägnad på dagarna, de brukar respektera den fast de kan kravla sig över hönsnätet. Men just nu är hon som besatt av att smita och verkar allmänt väldigt orolig, badar bara en kort stund och står sen med lång hals och ser stressad ut istället för att slappna av och putsa sig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

687 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser