Kul! Plattor kan man inte få för många av. Ett billigt och bestående arbete som underlättar resten av tiden. Här kör vi med grållen och frifallsblandare, en säck cement per blandning. Väldigt smidigt. Önskar bara att jag fattat det tidigare.
Även om du inte isolerar plattan, så kosta på dig en slang. Knappa 400 kr för 50 m på biltema räcker för att du skall kunna hålla plusgrader när markvärmen sviker. Och använder du den inte så är det ju ingen större kapitalförstöring. Men åt andra hållet blir det besvärligare.
Jag har bara armerat de plattor jag lagt slang i, har inte känt behovet av armering egentligen, för är underlaget stadigt så håller golvet för rätt mycket. Men jag är inte heller så kinkig om det skulle bli en spricka, det är ju inget tak. Det blir ju inte fler springor än om jag skulle plattsätta golvet

Gjorde föresten ett golv i ett mekargarage för en bil för 30 år sedan, och hade extremt låg budget, så golvet blev oarmerat och endast 3cm tjockt (ovanpå 1 m natursten). Men det håller än, inga sprickor heller, och garagedomkraften användes flitigt där de första 10 åren. Däremot börjar ytterpanelen ge sig, för det var rivningsvirke från något gammalt hyreshus.