Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HJÄLP! Rovfågelattack och överlevande skadad höna!  (läst 9049 gånger)

Paradisgården

• Västergötland
SV: HJÄLP! Rovfågelattack och överlevande skadad höna!
« Svar #20 skrivet: 19 jan-12 kl 22:12 »
Tack så mycket :)
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Torry

« Svar #21 skrivet: 22 jan-12 kl 11:48 »
Hur har det gått med hönan?
//Torry

David97

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 22 jan-12 kl 12:19 »
Var det en av dom du köpt av mej?? :O

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #23 skrivet: 22 jan-12 kl 17:28 »
Än så länge går det bra. Hon är rätt pigg och äter och dricker fortfarande. Släppte ut henne ur lilla "buren" nu. Har vart borta igår och idag, så skall ta mig en närmare titt i dagsljus imorgon och se hur det verkar med såren. Men lever gör hon i allra högsta grad i alla fall :D.

Nej, det är min sussexhöna Mirjam. Dina heter Ada, Hagar och Sara och har inte fått komma ur karantän än ;).
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

David97

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 22 jan-12 kl 17:48 »
Vad kul att hon mår bättre!

Ok.. Hur är det med deras ben? Mina har nog inte blivit behandlade på många veckor, har vart på kanarie öarna en vecka nu.. Och är dom snälla mot tuppen, och tvärtom?

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 22 jan-12 kl 18:37 »
Tack :)

Svarar med PM så vi håller oss till ämnet ;)

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #26 skrivet: 24 jan-12 kl 10:44 »
Mirjam har fått en fin sårskorpa vid krävan och såret på ryggen ser också rätt okej ut. Ser inte inflammerat ut. Dock upptäkte jag ett par små kryp som sprang på huden på henne - rovfågeln smittade väl ner henne antar jag :-\. Så mannen fick åka och köpa Flusa efter jobbet igår så jag kan ge alla en omgång innan de blir fler. Men hur mycket skall jag lägga på?

tinna.m

• Skåne
« Svar #27 skrivet: 24 jan-12 kl 13:41 »
Mirjam har fått en fin sårskorpa vid krävan och såret på ryggen ser också rätt okej ut. Ser inte inflammerat ut. Dock upptäkte jag ett par små kryp som sprang på huden på henne - rovfågeln smittade väl ner henne antar jag :-\. Så mannen fick åka och köpa Flusa efter jobbet igår så jag kan ge alla en omgång innan de blir fler. Men hur mycket skall jag lägga på?
Glöm inte behandla smittkällan!  ;)
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #28 skrivet: 24 jan-12 kl 17:28 »
Haha, jag det blir ju en enkel match ;). Får springa ut med en håv och leta rovfåglar då :).

Västgötamor

• trollen vaktar hönsen
    • Småland
« Svar #29 skrivet: 25 jan-12 kl 12:29 »
ja, eller lövräfsa å handduk, funkade för mig, men då var den å andra sidan inne i hönshuset å stökade, hade kommit in genom luckan, eftersom jag varit tvungen att ta nätet över hönsgården p g a blötsnö
Västgötamor

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #30 skrivet: 01 feb-12 kl 21:23 »
Nu är min Mirjam helt som vanligt igen ;D. Såren har fina skorpor och fjädrarna har börjat växa ut så smått :).

Torry

« Svar #31 skrivet: 01 feb-12 kl 22:00 »
Vad kul  ;D  Visste att hon skulle bli bra, bara man har lite tålamod...
//Torry

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #32 skrivet: 01 feb-12 kl 22:14 »
Gott att höra  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #33 skrivet: 01 feb-12 kl 22:52 »
     Vad roligt  ;D
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #34 skrivet: 02 feb-12 kl 10:08 »
Tack så mycket :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

296 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser