Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  värdet på en värphybrid höna?  (läst 5792 gånger)

kbh

• Gäst
SV: värdet på en värphybrid höna?
« Svar #20 skrivet: 05 feb-12 kl 12:24 »
För att det ska bli rät då  får ni ju räkan procent på slittarsket då  efter som ni har en massa andra höns som inte är till salu som sliter mycket mer än dom som är försäljning .

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #21 skrivet: 05 feb-12 kl 14:21 »
Kostnad för hönshus,äggkläckningsmaskin,el,ägg eller avelsdjur,värmelampor,kycklingfoder,burar,foder mm det plockar snabbt på. Har du inga höns och börjar med att köpa avelsägg så har du redan där en 10a per ägg.. Jag har betalt 150kr st för flera av mina tuppar. Daggamla kycklingar kostar ofta 50-60kr,det tar ju några veckor innan de är stora och värper. Man får ju knappt en akvariefisk för 10kr nuförtiden.. jag tycker att 10kr är för lite för en värghöna,3ägg så har den nästan betalt sig.
Fjäderfän och kaniner

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #22 skrivet: 05 feb-12 kl 15:29 »
Att skambjuda 10kr st för fina värpande hönor tycker jag är skamligt!

Samma med katter , dom har oxå ett värde eller travhästar för den delen .
Men som Grimbart skriver ett enda avelsägg sålt för 10kr så har hönan betalat sej isf .

Dom hybrider jag har köpt direkt från hönserierna har kostat 25-35kr oftast o har då mått dåligt o varit fjäderlösa mm mm
Kostnad föra tt få upp dom hönsen till fina gårdshöns måste sen läggas på inköps priset.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

kbh

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 05 feb-12 kl 15:36 »

Dom hybrider jag har köpt direkt från hönserierna har kostat 25-35kr oftast o har då mått dåligt o varit fjäderlösa mm mm

Här kan man få såna i från hönserierna eller en femma styck för det kostar ju för dom att destruera  .

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #24 skrivet: 05 feb-12 kl 20:31 »
Här kan man få såna i från hönserierna eller en femma styck för det kostar ju för dom att destruera  .

Samma här. 5 spänn för en ruggande hönserihöna.

Och här i Småland är det ingen prestation hur MYCKET man lyckas betalar. Tvärt om!  o:)
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Dela detta:

* Inloggade just nu

341 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser