Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 2 Juni 2012  (läst 82728 gånger)

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Byledagen 2 Juni 2012
« Svar #460 skrivet: 03 jun-12 kl 14:38 »
Tack Sandra o Emil, m flera, för en fin Byledag!

Vi fick vår lille Tuppenuppe såld! Ta väl hand om honom "Neinor"! ;-)
Jan, det var jätteroligt att äntligen få träffa dig! Hoppas du ska trivas med Muscot & Mandel!
Tack, för de fina ällingarna D & C! Dom mår kanon!

Ser fram emot nästa Byledag!
Speygirl

dem mår fint  ;D
även roligt att träffa dig  :)
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

8zw

• Södermanland
« Svar #461 skrivet: 03 jun-12 kl 15:05 »
Var rätt trevligt trots det dåliga vädret. Frös dock för mycket för att stanna enda tills 3 och hade endå inte fått någonting sålt.
Men fick med mig en liten gotlandskaninunge hem iallafall. Jättemysig:)
Påfågelduvor.

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #462 skrivet: 03 jun-12 kl 16:19 »
Tack Sandra o Emil, m flera, för en fin Byledag!

Vi fick vår lille Tuppenuppe såld! Ta väl hand om honom "Neinor"! ;-)
Jan, det var jätteroligt att äntligen få träffa dig! Hoppas du ska trivas med Muscot & Mandel!
Tack, för de fina ällingarna D & C! Dom mår kanon!

Ser fram emot nästa Byledag!
Speygirl

Tuppisen ska få flytta ut imorgon till ett utehängn med en egen liten röd stuga att råda över :)
Inatt har han sovit upp på några höbalar för inte duger det med em sittpinne inte.

Nu funderar jag på ett namn, men snart lär en snilleblixt slå mig med häpnad. ;D
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #463 skrivet: 04 jun-12 kl 13:15 »
Internet har hållit på och trasslat så har inte fått in några bilder ännu. Men här kommer en liten filmsnutt från dagen så länge iaf ... Nu måste jag iväg till tuffetåget, får försöka fixa in bilder lite senare. :)

Byledagen 2:a Juni 2012
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #464 skrivet: 04 jun-12 kl 14:23 »
Är det en 2-metersjätte på styltor som filmat  :o
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #465 skrivet: 04 jun-12 kl 15:48 »
Hahahaha exakt vad jag tänkte :O
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #466 skrivet: 04 jun-12 kl 16:24 »
Det är Emil o Andreas ,:) kameran sitter på ett stativ. :)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #467 skrivet: 04 jun-12 kl 23:16 »
vilken tur, jag filmades inte ;D
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Jennim

• Västmanland
« Svar #468 skrivet: 05 jun-12 kl 12:06 »
Hjälp var inte alls sugen höra mig själv prata svenska  :-X

Hann aldrig gå runt i tid och kolla vad som fanns. Nån sammanfattning vad som säljes?
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

lazyberserk

• www.Hönsträff.se
    • Södermanland
    • Hönsträff.se
« Svar #469 skrivet: 05 jun-12 kl 17:39 »

Satte fast kameran på stativet sen höll jag stativet i bena :3! svårt o se vad jag filmade bara  ;D
www.Hönsträff.se

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #470 skrivet: 05 jun-12 kl 18:10 »

Satte fast kameran på stativet sen höll jag stativet i bena :3! svårt o se vad jag filmade bara  ;D

kommer det bilder ?  ;D
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #471 skrivet: 05 jun-12 kl 18:20 »
vill med se bilder :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #472 skrivet: 05 jun-12 kl 22:41 »
Bilderna ligger på min bärbara och har inget internet till den. :/ Så väntar på att brorsan ska komma hem med USB minnet på Fredag så jag kan föra över dem till denna dator ... Hum, om det inte går att koppla ihop datorerna med varandra genom USB kablar? ???

jerker_s

• Södermanland
« Svar #473 skrivet: 06 jun-12 kl 08:42 »
Bilderna ligger på min bärbara och har inget internet till den. :/ Så väntar på att brorsan ska komma hem med USB minnet på Fredag så jag kan föra över dem till denna dator ... Hum, om det inte går att koppla ihop datorerna med varandra genom USB kablar? ???
Kan du inte koppla in internetet till den bärbara.... ::)?? Låter ju som den enklaste lösningen :P

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #474 skrivet: 06 jun-12 kl 08:53 »
Jag gjorde bara en blixtvisit på vägen till ett 75års kalas i Örebro, men måste ändå tacka Sandra & Emil med medhjälpare för ett trevligt arrangemang  ;D

Kul och träffa er andra alternativare som jag han säga hej till. Tyvärr hade jag åkt ifrån mina pengar så jag fick avstå att handla ost, marmelad och plantor som jag blev så sugen på  :(
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #475 skrivet: 06 jun-12 kl 08:56 »
Kan du inte koppla in internetet till den bärbara.... ::)?? Låter ju som den enklaste lösningen :P

Risken är då för stor att internet försvinner helt och hållet och inte återkommer på några dagar eller någon vecka, eller mer och då blir det nog inte så kul för mig om det händer (övriga familjen  o:) ).  :-X Haft väldigt mycket trassel med detta sabla internet. Hos pappa min finns trådlöst så där kan jag använda internet men dit ska jag inte innan min bror hunnit komma med minnet.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #476 skrivet: 09 jun-12 kl 09:53 »
Det var ju fredag igår  ::)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #477 skrivet: 10 jun-12 kl 09:08 »
Här kommer lite bilder, skulle lagt in de igår kväll men då bestämde sig internet för att försvinna. :/

Jennim: Av vad jag såg (blev också ganska låst i början) så hade 3 (?) personer med sig vaktlar, Sedan var det myskällingar samt 2 förbokade vuxna mysk, ägg av mysk, Pekingällingar och ägg av peking, Mignoner, Löpisis o löpkorsningsällingar, Pärlhöns, avelsägg av pärlhöns, Påfågelduvor,  Kalkonkycklingar och lite äldre kalkonkycklingar, flera med blandrashöns och tuppar, blandraskycklingar, ungdjur av araucana och ev. kycklingar (?), marankycklingar, dv kochinkycklingar, Croad Langshan, Sultankycklingar, vuxna silkeshöns.

Kaniner av Gotlandskanin, köttkorsningar (?), Rex, någon lejonhuvad unge samt vuxen korsning med lite lejonhuvat i ... Och något mer ...

Marmelad, getost, plantor, buskar, kryddor, ägg, grönsaker, saft, honung, hantverk ........ En liten äggkläckare (octagon) ....

Hum, kan säkert ha glömt något ...

Här är bilderna, finns risk för att jag råkat lägga in samma bild flera gånger.  :-X Blev lite rörigt med alla IMG adresser.

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #478 skrivet: 10 jun-12 kl 10:34 »
Jag kan inte hålla mig så jag lägger upp bilder på tuppen jag köpte.
Döptes till Predator. Om säljaren finns här på alternativ (minns inte) så vill jag bara säga att jag är supernöjd!
Han är riktigt rolig om än tuff ;D

Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Jennim

• Västmanland
« Svar #479 skrivet: 10 jun-12 kl 11:03 »
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Dela detta:

* Inloggade just nu

264 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser