Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HÖNSFÖRENINGAR.  (läst 7579 gånger)

sonja på slätten

• Halland
SV: HÖNSFÖRENINGAR.
« Svar #20 skrivet: 24 feb-12 kl 19:06 »
Nu får jag passa på att berätta, att Lahomsklubben har fått en helt nyuppdaterad hemsida. Sedan igår faktiskt. Den visar en hel del av vad vi sysslar med.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #21 skrivet: 24 feb-12 kl 20:17 »
Nu ska jag beskriva hönsfolk som icke hönsägare tror att dom är  ;)

Gubbar eller åtminstone män/killar.
Minst 70 år eller åtminstone 50
Bönner  eller åtminstone lantbrukare  ::)
Sedan måste man ha "bonnkeps" med lantmännens logo och gällivarehäng samt snus i mungipan.
Lite lagom folkskygg och svårpratad är man också  :P

Undrar hur många gånger jag har hört "Är du verkligen ordförande/vice ordförande i en hönsförening?!?Jag trodde bara det var gubbar som höll på med höns..."
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

FM

• Skåne
« Svar #22 skrivet: 24 feb-12 kl 22:52 »
Nu ska jag beskriva hönsfolk som icke hönsägare tror att dom är  ;)

Gubbar eller åtminstone män/killar.
Minst 70 år eller åtminstone 50
Bönner  eller åtminstone lantbrukare  ::)
Sedan måste man ha "bonnkeps" med lantmännens logo och gällivarehäng samt snus i mungipan.
Lite lagom folkskygg och svårpratad är man också  :P

Undrar hur många gånger jag har hört "Är du verkligen ordförande/vice ordförande i en hönsförening?!?Jag trodde bara det var gubbar som höll på med höns..."

Hahaha Precis ;) Ja och så en och annan förvirrad dam kan juh tänkas va med ;)
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

_olfi_

• Medelpad
« Svar #23 skrivet: 25 feb-12 kl 00:09 »
Själv är jag också styrelsemedlem och hönsnörd, 20 år gammal och student men har på nåt sätt lyckats fortsätta med djuren trots studier och det faktum att det är 28 mil hem till både hönsen och fjäderfäklubben...
Har Antwerpen Skägghöns och stor Cochin i flera färger, stor Sussex Vit/svart columbia, Amerikansk gul gås och Zebrafinkar.

_olfi_

• Medelpad
« Svar #24 skrivet: 25 feb-12 kl 00:10 »
Med en del hjälp med hönsskötseln från familjen ska tilläggas!  ;)
Har Antwerpen Skägghöns och stor Cochin i flera färger, stor Sussex Vit/svart columbia, Amerikansk gul gås och Zebrafinkar.

MånGubbe

« Svar #25 skrivet: 25 feb-12 kl 23:03 »
Det skulle vara roligt att få kommentarer från alla entusiastiska nybörjare som håller till här på ALTERNATIV.  Vad skulle få er att gå med i en hönsklubb?

Hejsan! jag är nybörjare och ska starta upp med höns i Boråsområdet, kommer vara en blandning och lite lättsamt ihop med sambo och dotter. Jag skulle gärna se nybörjarkurser , hellre än att bara läsa via nätet eller via att ställa frågor via nätet, och skapa kontakter för byten, köp, osv så man gör inte samma fel som andra gjort innan när de var nybörjare. Skulle vilja se 'nybörjarpaket' över saker man absolut bör skaffa, osv. Men en studiecirkel typ, om 8-10 möten, skulle jag absolut gå på, det gjorde jag när jag skulle börja med biodling och det var kanonbra :)

sonja på slätten

• Halland
« Svar #26 skrivet: 26 feb-12 kl 07:08 »
Bra.  Varför inte tipsa Knallebygdens-klubben,  det är såvitt jag vet en ovanligt aktiv klubb.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

328 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser