Jag sitter här i vardagsrummet och tittar på mina kycklingar, de är fyra nu för tre har flyttat ut till mamman. Jag har tidningspapper i botten på deras plastlåda och jag håller på att skratta ihjäl mig

för det ser för lustigt ut när de krafsar efter mat, Hahahaha... "tassarna" krafsar i hundratjugo!, jag inser ju att jag får hämta in lite spån så de får krafsa ordentligt för på tidningspapper händer det ju inte så mycket! I början såg det ut som att de själva inte riktigt visste vad benen höll på med, de bara började sprattla i full fart! Nu är det mer kontrollerat krafsande och sedan letar de faktiskt efter mat där de krafsat!

Jag ger dem vatten, undulatfrön, mosad potatis, kokad äggula, de har fått picka på en gurkskiva som blev över från marsvinens kvällsmat. Kan jag utöka med något annat gott till dunbollarna?

Efter det intensiva "letandet" efter mat så pang, slocknar allihopa i en hög! De är för söta!!
En liten färgfråga också om någon har lust att svara på det: Det är en gul Hedemorakyckling, vad kan det blir för färg på den som vuxen? Den ser helt gul ut.