Att få krökta tår kan vara ett resultat av att de haft det för varmt, men det behöver ju inte bli så
Iståfall böjer sig tårna åt sidan och de får svårt att sprätta. Det här får väl framtiden utvisa, för jag tror att det är svårt att se med samma. Du får väl oxå avgöra om hönsen far illa av den eventuella felställningen, eller om de kan ha det gott ändå. Det beror ju givetvis på graden av felställning oxå.... men som sagt, det behöver ju inte bli något fel alls 
Det här måste jag ju kommentera.
Krökta tår på maskinkläckta kycklingar har jag vart ute för tidigare. Har funderat på varför det blir så på en del.
Det konstiga är att när jag hade blommehöns var det i stort sett alla som fick krökta tår när jag kläckte i maskin. Men under höna blev det aldig några problem. Slutade ganska snart med att kläcka blomme i maskin pga det. (Och jag var dessutom bortskämd med ett gäng väldigt duktiga ruvare bland blommehönsen)
Men sen hade jag även lite andra raser bla kraeinkoeppe. Dessa kläcktes i samma maskin med samma instälningar osv. Blev aldrig några krokiga tår där.....
Nu har jag kläckt ett gäng maraner. Av dessa är det en hel det tuppar som fått krokiga tår men inga av hönorna vad jag kan se. Också denna gången med samma maskin....
Nåt går nog helt enkelt lite fel....
Ja detta var bara mina tankar.