Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  befruktat ägg??  (läst 11195 gånger)

Tobbe98

• Västergötland
SV: befruktat ägg??
« Svar #40 skrivet: 31 jan-13 kl 11:31 »
Så där, nu har den kommit!! :D så sött
Tobias Axelsson

Smajsan

• -
« Svar #41 skrivet: 31 jan-13 kl 11:44 »
Ååå! vilken stor o fin kyckling  :D Grattis!!!!
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

TouchOfRed

• Skåne
« Svar #42 skrivet: 31 jan-13 kl 11:56 »
 :D Grattis!
Har 2 katter och föder upp guld svartbandad och guld blåbandad  stor Brahma.

Tobbe98

• Västergötland
« Svar #43 skrivet: 31 jan-13 kl 12:31 »
Tack!!! :D nu gör jag iordning akvariet
Tobias Axelsson

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #44 skrivet: 31 jan-13 kl 12:40 »
Vad roligt, hoppas det blir fler så den får sällskap!
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Tobbe98

• Västergötland
« Svar #45 skrivet: 31 jan-13 kl 12:51 »
Nej tyvär :-\ det blev inte det denna gången....jag har satt upp tidningar bara på botten av akvariet och så har jag satt på värmetaket, vad ska jag höra här näst??
Tobias Axelsson

Smajsan

• -
« Svar #46 skrivet: 01 feb-13 kl 14:48 »
Ge den mat, vatten, värme och en himla massa kärlek nu när den är ensam och du är kycklingens pappa/mamma  :D
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Tobbe98

• Västergötland
« Svar #47 skrivet: 01 feb-13 kl 21:41 »
japp1 är nere vid den väldigt ofta, ibland hänger tillochmed hela familjen ner och tittar, men nu har den börjat bajsa och kissa. jag har bara papper den går på nu, ska jag ha tunt lager spån nu typ? funderar på att göra det imorrn, kommer upp en bild på ''Curry'' som den heter snart  :D
Tobias Axelsson

Smajsan

• -
« Svar #48 skrivet: 01 feb-13 kl 22:10 »
Vänta med spån några dagar tycker jag. Men bädda under värmetaket så att den får det lite mjukt o skönt att ligga på. Tidningspapper är bra att ha de första veckan tycker jag, det är lätt att byta och du håller koll på hur bajset ser ut,och att den lilla inte äter för mycket av spånet för de har lite svårt att se skillnad på strö och mat när de är nya.
En frotté handuk under värmetaket blir lätt att vända på när den är bajsig, och lätt att tvätta med.
Vad roligt att kycklingen mår bra.

Tobbe98

• Västergötland
« Svar #49 skrivet: 02 feb-13 kl 10:03 »
Okej så jag ska vänta med spån typ tills den är en vecka...
den står och sover under värmetaket typ hela tiden och ibland så står han och äter när man kommer  :D
Tobias Axelsson

Smajsan

• -
« Svar #50 skrivet: 02 feb-13 kl 10:20 »
Sänk värmetaket lite om han står och sover,då vill han nog ha mer värme. Om det inte går att sänka, bädda med lite mer under taket så det blir högre. Vad mysigt med en kyckling kompis.

Tobbe98

• Västergötland
« Svar #51 skrivet: 02 feb-13 kl 19:37 »
det går ej att sänka, det är bara när man har vart hoss han som han står upp under värmetaket, annars ligger han ner och sover eller äter... min mamma är rädd att den känner sig ensam och hon tycker att jag ska skaffa en kyckling till..men jag vet inte vart jag ska få tag på en kyckling nu här i närheten.... nån som vet någon som säljer kycklingar runt mig, bor vid hunnebostrand, strax utanför lysekil
Tobias Axelsson

Smajsan

• -
« Svar #52 skrivet: 02 feb-13 kl 22:12 »
Sätt in en annons här på Alternativ. Har du tur finns det en liten kompis till din fluffis. Det finns en speciell annons avdelning,kika runt så hittar du den.

Tobbe98

• Västergötland
« Svar #53 skrivet: 02 feb-13 kl 22:40 »
 :DOkej tack så mycket!!
Tobias Axelsson

Dela detta:

* Inloggade just nu

227 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser