Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Innehåll i Semlor  (läst 4451 gånger)

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
SV: Innehåll i Semlor
« Svar #20 skrivet: 01 feb-13 kl 17:10 »
Jag gillar semlor gjorda med osötad bulle , fylld med köttfärs, grönsaker och majonäs.

Hemgjorda köttsemlor är väldigt gott speciellt om man grillar köttfärsen först
Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #21 skrivet: 01 feb-13 kl 17:21 »
Konditoriet där vi brukar köpa våra semlor har med vaniljkräm i som alternativ, inget för mig som älskar de med mandelmassa, men min yngste son som inte tycker om det får en sån.

Det brukar bli två varje år, en på min födelsedag och en på bokrean, så det är snart dags!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Hönapönan

• Södermanland
« Svar #22 skrivet: 06 feb-13 kl 19:23 »
Jag brukar servera mandelfria semlor i skolan på semmeldagen. Då fyller jag med vaniljkräm och grädde, barnens favorit :P
På min födelsedag hemma bakar jag minisemlor på ett fat med mandelmassa + grädde och ett fat med vaniljkräm+grädde... då kan man ta två!!

mums
En glad familj på landet som just blivit med kanin och
...drömmer om höns i trädgården!

Dela detta:

* Inloggade just nu

120 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser