jag tror inte det är någon större fara men höj du till 37,5 och det är ingen fara att höja från 37,1 till 37,5 en sån temp förändring får du så fort du har lyft på locket typ vilken du ska undvika så mycket som möjligt.
det finns så mycket olika bud på vilken temp man ska ha vilken luft fuktighet mm men håller man sig mellan 37-38c så får man nog kycklingar.
om du tänker dig en höna som ligger på ägg äggen är på en relativt kall mark och hönan kanske är borta 15-20 min för att dricka och äta så någon raket forskning är det inte.
jag har byggt mig en egen kläckare den diffar 0.4c/24h och jag fick 67% kläckning och det är ganska normalt.
men innan jag byggde min läste jag på en del och de nya värstingmodellerna har till och med bygt in en temp sänkning som ska likna de då hönan äter och att det ska vara stimulerande för äggen.
sen har jag läs om dom som typ har en skokartong en glödlampa i den och vänder äggen för hand 3 gånger om dag och fått kyklingar så jag tror inte du behöver vara allt för orolig men har du 37,5 sen brukar alla termostater diffa lite så blir det inte för kallt om den tappar lite temp på grund av termostaten.