Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Löss och frontline fråga  (läst 1254 gånger)

Statbyggnad södra

• Södermanland
Löss och frontline fråga
« skrivet: 24 mar-14 kl 20:15 »
Hej!
Har två nya hönor som jag behandlat m Frontline (då de hade löss). Hur länge ska jag vänta innnan jag släpper ihop dem med resten av flocken? Jag har aldrig använt det förut och droppade det i nacken som man gör m hunden.... skulle jag ha sprayat det i rumpan ist som jag läste i en annan tråd? Tacksam för svar på mina frågor (och endast mina frågor , tack!)

skogsbonne

• Värmland
SV: Löss och frontline fråga
« Svar #1 skrivet: 25 mar-14 kl 21:55 »
släpp in dom imorgon så alla löss hinner dö :)

hajens

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 25 mar-14 kl 22:37 »
..framförallt skall du nog inte äta äggen från de djuren, så länge de lever.  :o

Frontline på produktionsdjur är ett fett no-no, om du kollar med livsmedelsverket.
Svensk gul anka, hedemorahöns och kopparmaran
http://billinge22.hemsida24.se/

jenny77

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 26 mar-14 kl 20:28 »
Jag testade i brist på annat "petwise fästingspray" på en höna med löss. Det är en giftfri spray för hundar, mot fästingar och blodsugande insekter. Innehåller tea-tree och citronolja bl.a... Hursomhelst så funkade det :) Kändes bättre att använda än frontline :)

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 06 apr-14 kl 22:09 »
-Jag köpte hem frontline, då jag läst det lite överallt, öppnade paketet och läste, ringde sedan veterinären och frågade hur jag skulle göra och fick  ett rungande NEJ!!!!!!
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

153 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser