Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Löss och frontline fråga  (läst 1256 gånger)

Statbyggnad södra

• Södermanland
Löss och frontline fråga
« skrivet: 24 mar-14 kl 20:15 »
Hej!
Har två nya hönor som jag behandlat m Frontline (då de hade löss). Hur länge ska jag vänta innnan jag släpper ihop dem med resten av flocken? Jag har aldrig använt det förut och droppade det i nacken som man gör m hunden.... skulle jag ha sprayat det i rumpan ist som jag läste i en annan tråd? Tacksam för svar på mina frågor (och endast mina frågor , tack!)

skogsbonne

• Värmland
SV: Löss och frontline fråga
« Svar #1 skrivet: 25 mar-14 kl 21:55 »
släpp in dom imorgon så alla löss hinner dö :)

hajens

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 25 mar-14 kl 22:37 »
..framförallt skall du nog inte äta äggen från de djuren, så länge de lever.  :o

Frontline på produktionsdjur är ett fett no-no, om du kollar med livsmedelsverket.
Svensk gul anka, hedemorahöns och kopparmaran
http://billinge22.hemsida24.se/

jenny77

• Västerbotten
« Svar #3 skrivet: 26 mar-14 kl 20:28 »
Jag testade i brist på annat "petwise fästingspray" på en höna med löss. Det är en giftfri spray för hundar, mot fästingar och blodsugande insekter. Innehåller tea-tree och citronolja bl.a... Hursomhelst så funkade det :) Kändes bättre att använda än frontline :)

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 06 apr-14 kl 22:09 »
-Jag köpte hem frontline, då jag läst det lite överallt, öppnade paketet och läste, ringde sedan veterinären och frågade hur jag skulle göra och fick  ett rungande NEJ!!!!!!
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

243 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser