För en tid sedan tog vi hem en bock. Det är en svensk lantras... fin är han i alla fall med ståtliga horn som är jättelånga...
Vi hade tänkt att skaffa en liten get till honom och så skulle de bli ett par.
Men efter ett par dagar hos oss fick bocken för sig något helt annat. Han rymde helt sonika och gick sju kilometer till en mjölkgård som är jättestor och där de har massor av kor.
Till saken hör att han är van att gå med kossor.
Vi var där och försökte fånga in honom för att ta hem honom igen. Gick inte så bra, kan jag säga... Vi ser nu att han är väldigt ovan vid att bli hanterad av människor och gillar inte folk över huvud taget.
Nu har mjölkbonden tröttnat på att ha vår bångstyriga bock bland sina kossor och det har jag full förståelse för.
Men alltså, hur fångar vi in honom. Vi har försökt så många gånger nu och använt alla knep vi kan komma på.
Finns det någon som kan tala med getter? Eller dansa med dem eller vad som helst bara vi får tag i honom?
Vi har tänkt att föra honom till de sälla markerna och sedan kommer jag aldrig ha en bock mer i hela mitt liv - det är så pinsamt det här.
Mjölkbonden vill inte att vi tar honom av daga på hans gård så vi måste för bort honom därifrån imorgon.
Men hur???

Tacksam för alla råd som finns!
Hälsningar Lena