Halloj
Jag tycket att dagsransonen för din gris låter rimligt, men det är väldigt individuellt på hur mycket mat en minigris behöver. Glöm inte att även minigrisar behöver grovfoder (ex. hö) för att hålla magen i trim och motverka magsår.
Hur grisen bor och hur mycket motion den får, spelar naturligtvis en stor roll.
Man måste lära sig att "se" hullet för att avgöra om det är bra eller inte.
Det finns tyvärr ingen svensk litteratur om minigrisar, men några tips kan du hitta på min hemsida.
www.minigrisar.seJag har två snuttar hemma som är 22 v. Båda är blivande avelsdjur.
Det är Madicken som bor inne med oss och galten Lever som bor ute/i stallet (med en kastrat som sällskap.)
Dessa två är kullsyskon, men är väldigt olika.

(Bilderna är tagna igår)
Madicken är en bortskämd liten dam som har väldigt bedjande ögon som är svåra att motstå

, men vi försöker att inte ge henne för mycket "gott". Hon har lätt för att lägga på hullet.
Henne ger vi ca 2-3 dl suggfoder-kornblandning per dag. (+ lite annat...

)
Precis som du.

Lever däremot, är svår att få upp i hull. Han är galt och har en massa hormoner och energi över som han inte vet vad han ska göra med.
Han får ungefär 5 dl/dag (lika mycket som vi ger våra vuxna

) men har svårt att hålla hullet ändå. Men han får inte så mycket "onödigt gott" heller.

Det jag igentligen ville få fram med detta långa inlägg är att man måste prova sig fram för att se vad som är bäst för just min gris.
Har du någon bild på din nasse?