Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mitt nya hönshus  (läst 64344 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Mitt nya hönshus
« Svar #40 skrivet: 05 sep-10 kl 11:08 »
Blir jättefint! Längtar tills det är klart  :-[  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #41 skrivet: 06 sep-10 kl 10:23 »
Kanske inte så kallt och vått som i "Deadliest Catch" men minst lika hjältemodigt  :D Först en liten tribut till mannen som "saddle broke the chicken house"  Min hjälte :-*
steel horse i ride - spn - dean

Det var en lång "Steel horse" att rida  ::)

Nu är nockplåten  i alla fall äntligen på plats  ;D ;D ;D Efter denna hjälteinsats blev det lite uppmuntran i gröngräset ;) Vindruvor, choklad  och lite dricka kan få den mest slagne hjälte i form igen  ;D

Efter det så fortsatte jag och gjorde färdigt isoleringen av väggarna.

Sen hans det inte med mer byggande igår. Vi får se om jag hinner göra något idag.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

näshulta

• Uppland
« Svar #42 skrivet: 06 sep-10 kl 14:11 »
Otroligt snyggt!!
Följer med spänning!

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #43 skrivet: 06 sep-10 kl 14:26 »
man brukar prata om svenska avundssjukan men jag tror att man har rätt att gjöra det här :P ;D

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #44 skrivet: 10 sep-10 kl 00:11 »
Kanske inte så kallt och vått som i "Deadliest Catch" men minst lika hjältemodigt  :D Först en liten tribut till mannen som "saddle broke the chicken house"  Min hjälte :-*
steel horse i ride - spn - dean

Det var en lång "Steel horse" att rida  ::)

oh den låten är härlig och den serien är den bästa någonsin!  ;D

rackarns

• Närke
« Svar #45 skrivet: 10 sep-10 kl 09:57 »
Det blir jättefint!
Ska ni dra in vatten och el också?
Det kulle vara intressant att veta den slutgiltiga notan för hönshuset för vi funderar på att göra på samma sätt som ni så småningom.
MVH Linda

Azoo-Lina

• Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #46 skrivet: 10 sep-10 kl 10:03 »
Det blir jättefint!
Ska ni dra in vatten och el också?
Det kulle vara intressant att veta den slutgiltiga notan för hönshuset för vi funderar på att göra på samma sätt som ni så småningom.
MVH Linda

Japp, det blir el och vatten också. Vi hinner dock inte gräva nu i höst utan får lösa det lite mer provisoriskt över vintern. När det är färdigt ska jag berätta vad slutnotan blir om jag vågar  ::)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #47 skrivet: 10 sep-10 kl 10:45 »
Åh så fint det blir! Själv trycker jag in hönsen i ett gammalt stall... inte alls avundssjuk på dig... inte då...  ;D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

borka15

« Svar #48 skrivet: 20 sep-10 kl 21:37 »
Åhhh... Nej.... inte jag heller... avis...!!!! :P shit va fint!

galdur

• -
« Svar #49 skrivet: 29 sep-10 kl 06:55 »
Azoo-Lina!!! Fyyyyyy dig du har inte uppdaterat med bilder på lääänge!!!! ;D
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

Azoo-Lina

• Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #50 skrivet: 29 sep-10 kl 08:43 »
Det har gått lite trögt ett tag  :-[  Men det kommer snart mer bilder  ;) Inneväggarna är uppe nu i alla fall även om jag inte hunnit plåta  :-[

Brokullen

• Dalsland
« Svar #51 skrivet: 29 sep-10 kl 09:39 »
Vill också ha!
Här försöker vi göra vad det går i den gamla ladugården
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #52 skrivet: 29 sep-10 kl 11:25 »
Skit jag vill oxå ha, jag är faktiskt avis
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Crappy

• Norrbotten
« Svar #53 skrivet: 29 sep-10 kl 20:40 »
imponerande.....vill också ha ett nytt höns hus!

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #54 skrivet: 29 sep-10 kl 20:55 »
Vart gör du av hönsen nu? :)
Dv. höns, undulater & ragdoll

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
« Svar #55 skrivet: 29 sep-10 kl 21:09 »
Vart gör du av hönsen nu? :)
Precis överallt!

Nej, men vi har ett gammalt garage som var inrett som hönshus när vi flyttade hit, men det passar bättre som just garage än som hönshus.

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #56 skrivet: 30 sep-10 kl 20:37 »
jaha... du då, Lina?  :)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #57 skrivet: 30 sep-10 kl 20:52 »
Precis överallt!

Nej, men vi har ett gammalt garage som var inrett som hönshus när vi flyttade hit, men det passar bättre som just garage än som hönshus.
Jo, alltså, olof är Linas man, men om han har skrivit, eller om Lina råkat skriva när han varit inloggad vet jag inte. Jag har dock varit där (tack för alla bra grejor), och kan intyga att hönsen faktiskt är överallt (nästan  ;), jag såg inga inomhus...).
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Azoo-Lina

• Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #58 skrivet: 30 sep-10 kl 21:09 »
Citera
Citat från: BlåNelson skrivet Idag kl. 20:37

Citat från: olof skrivet Igår kl. 21:09

Precis överallt!

Jo, alltså, olof är Linas man, men om han har skrivit, eller om Lina råkat skriva när han varit inloggad vet jag inte. Jag har dock varit där (tack för alla bra grejor), och kan intyga att hönsen faktiskt är överallt (nästan  ;), jag såg inga inomhus...).

:-[ :-[ :-[ Det skär i mitt hjärta att behöva erkänna att vi inte behöver konkurrera om data platsen. Vi har 5 datorer som alla används regelbundet av oss två  :-[ :-[ :-[
Enda ursäkten är att 2 av dem är jobbdatorer men det gör ju ändå knappt att vi kommer undan som annat än datanördar  :P

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #59 skrivet: 30 sep-10 kl 21:42 »
Haha det fattade verkligen inte jag.... ;D
Men ni räknar med att det är färdigt till vintern när det blir - grader?

Dela detta:

* Inloggade just nu

170 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser