Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Behöver tips ang banklån  (läst 22107 gånger)

Rosten

• Närke
SV: Behöver tips ang banklån
« Svar #100 skrivet: 30 jan-12 kl 14:01 »
Tänkte just säga det, det är vid ett enda tillfälle knappt två timmar extra i bilen för att få hem den. Till en ganska marginell kostnadsskillnad, tolv mil totalt.

(Med reservation för tidsåtgången, för jag har en misstanke om att Rostens ställe är ett sånt där där det är risk att man fastnar i samtal om än det ena, än det andra... :P )
Vill man spara tid så kan man hämta den när ingen är hemma. ;D

kackelmann

• Skåne
« Svar #101 skrivet: 30 jan-12 kl 14:10 »
Hade jag haft bara 6 mil till bänken hade jag hämtat den, kör betydligt längre än så till jobbet varje dag ändå.
Blommehöns, kaniner, häst, gårdskatt, hundar, lantrasbil

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #102 skrivet: 30 jan-12 kl 14:18 »
Citera
Vem köper begagnade köksskåp eller inredning till badrummet idag?

*räcker upp en hand* ......men ett litet hälvitte att få det att passa till hela familjens belåtenhet. Vi är ju två  :-[
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Rosten

• Närke
« Svar #103 skrivet: 30 jan-12 kl 14:23 »
*räcker upp en hand* ......men ett litet hälvitte att få det att passa till hela familjens belåtenhet. Vi är ju två  :-[
Vi har monterat begagnat i både kök och i lägenheten.
Men jag känner ingen mer som har gjort det.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #104 skrivet: 30 jan-12 kl 16:26 »
Hade jag haft bara 6 mil till bänken hade jag hämtat den, kör betydligt längre än så till jobbet varje dag ändå.

Samma här.

Bodhgaya

• Uppland
« Svar #105 skrivet: 30 jan-12 kl 16:57 »
Skrev jag att det var lyxigt renoverat? Det kanske var dåligt formulerat.. Men för mig är det lyx, med köket och badrummet och sen är storleken på rummet lyx. Har man bott två på 25 kvadrat i några år och i ett kallt "ruckel" som nu så får man perspektiv ;)

Hajsens: Vilken tur då att smaklöshet kan fylla mig av positiva känslor. Förresten, tänk vad smaklöst att man målade husen i rött för att det skulle se ut som att husen var byggda av tegel. Riktigt fejk..

"jag vill också ha hi tech prylar och smartnesslösningar, men när lathet och snålhet för ta besluten så e det ju bara smaklöst."

Hajens, jag vet inte om du tagit fel, vedspisen är ingen hitekpryl!

Jag har inte hört från mäklaren, jag hoppas att ingen lägger nåt bud så att vi får nån vecka på oss att fixa allt med banken, det har ju sagts att nån är på väg att buda men mäklaren skulle ringa och ge oss en chans att komma med ett bud. Flickvännens alfakassa papper är väl snart på väg hoppas jag och dom måste scannas och skickas in illa kvickt innan lånelöftet omprövas. Om vi köper det funderar jag på att hyra ut det nåt år och spara lite mer pengar medan vi planerar och köper lite möbler mm.
Flyttade från betongen till landet. Bor numera i Örsundsbro i ett litet rött hus som håller på att renoveras.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #106 skrivet: 30 jan-12 kl 17:41 »
Vem köper begagnade köksskåp eller inredning till badrummet idag?
Vem köper begagnat virke att bygga med?
Vem köper begagnad isolering?
Vem köper begagnade fönster till huset?
Jag vill absolut inte ha nya skåpstommar när jag renoverar i mitt nya (ganska gamla) hus. Drömmen är att hitta någon hyresfastighet som byter kök, och som har sådana fina, halvt infällda, släta luckor. Skåp som går ända upp till tak och som är väldigt platseffektiva. Dessutom så sluter de tätt mellan dörrarna även på dubbla skåp, så man minskar på dammet som kan komma in i skåpet. Gammal toastol är mycket snyggare och bättre än en ny, det säger vvs-teknikerna också om man frågar dem. En toastol från 30-70-talet håller en kvalitet som bara de allra dyraste nya toastolarna kan leva upp till. Dessutom, eftersom jag inte är helt byggnadsvårdsfreak, så kan man leka med kul färger på porslinet om man vill.

Begagnade fönster, av samma modell som nu sitter i huset, vill jag definitivt ha fler av, det fattas fönster i några rum, och några fönster har udda storlek/utseende och jag vill byta till sådana som ser likadana ut.

Begagnad isolering är nog det enda som jag är skeptisk till. Blir många skarvar, svårt att frakta, har ofta blivit hoptryckt. Allt annat köpes med fördel begagnat.

Och jag har kollat in din hyvelbänk, precis en sådan vill jag ha. Fast jag vill inte köra mer än max 10 mil för att hämta den, så det faller på avståndet.

Man måste inte vara byggnadsvårdsfreak för att inse att kvalitet är bra, och billig kvalitet är bättre. Jag skulle inte ha råd att köpa nya saker av den kvalitet som jag köper begagnade saker. Så är det, och därför köper jag begagnat.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

kackelmann

• Skåne
« Svar #107 skrivet: 30 jan-12 kl 17:54 »
Caroline, vi får vara tacksamma i all tysthet över att det finns så många som river ut gamla grejer så att vi kan fynda gammalt "skit" till vrakpriser  ;D Har varit och hämtat nära på gratis fönster som bara behövt en lätt renovering och omkittning. Säljaren totalt oförstående att nån vill använda dem.. många grejer verkar finnas på blocket för att säljarna vill slippa köra till tippen.
Blommehöns, kaniner, häst, gårdskatt, hundar, lantrasbil

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #108 skrivet: 30 jan-12 kl 18:03 »
Caroline, vi får vara tacksamma i all tysthet över att det finns så många som river ut gamla grejer så att vi kan fynda gammalt "skit" till vrakpriser  ;D Har varit och hämtat nära på gratis fönster som bara behövt en lätt renovering och omkittning. Säljaren totalt oförstående att nån vill använda dem.. många grejer verkar finnas på blocket för att säljarna vill slippa köra till tippen.
Du har så rätt så, tur att folk är så dumma att de vill bli av med precis sådant som jag vill ha. Så får jag ett hem med kvalitet som varar till ett pris som jag kan betala.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Vivendi

• Västergötland
« Svar #109 skrivet: 30 jan-12 kl 21:46 »
Vill man spara tid så kan man hämta den när ingen är hemma. ;D

Bah, hittar jag något lämpligt ärende till dig kan du ge dig på att jag tänker komma när ni är hemma! Kan ju inte missa chansen att vältra mig i intressanta idéer, och dessutom har jag fått för mig att du sitter och ruvar på en jänkeford av något slag som behöver inspekteras... Vart sjåen jag nu kan ha snappat upp det? Kanske någon hämta-material-bild i någon tråd? Hur som helst, jag är HELT säker på att det kan vara givande att drumla in hos din familj. Kanske så man skulle boka den där lägenheten någon vecka rentav?! :P

(Annars släpar jag ju gärna omkring på min lilla handbyggda veteranhusvagn från 66, med fotogenkamin och nya lamell-limmade takstolar av ask! Tro inte att du är ensam om att vara lite galen! ;) )

Borka

• Uppland
« Svar #110 skrivet: 13 feb-12 kl 20:52 »
Hur har det gått? :)
Vill bo där jag kan gå ut barfota och utan att låsa ytterdörren.

Dela detta:

* Inloggade just nu

303 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser