Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag på Uddeholm 6 Maj, 2.4 mil norr om Sala i Västmanland  (läst 20850 gånger)

Lycka

• Ångermanland
hade sett fram emot att åka ner,
men det går inte  :'(
Hedemorahöns

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
Jag tar gärna emot dom , vill ha fler sötisar hemma här :)

Du får gärna lägga ett bud för honan med ungen, papper medföljer.. :)  sedan får vi se om det blir träff.. och om den 6/5 eller13/5... jag antar att du kommer till båda bytardagar?
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Sorry köper inga kaniner.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
Sorry köper inga kaniner.

Och jag skänker inte bort kaniner eller djur överhuvudtaget, hellre äter jag upp dom. Det förstår du säkert.

Vi ses snart!
« Senast ändrad: 04 maj-12 kl 19:04 av Januschka »
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Flying Goose

• Västmanland
Vi kommer att sälja lotter oxå på Hönsbytardagen:) Bl.a LEVANDE priser!;)
Flying Goose

Minna 73

• Uppland
Jag kommer på söndag   :)
Jag har med mig rasrena avelsägg av svart koppar maran, stjärtlös araucana och ev rasrena avelsägg av krainköppe, svart löpanka, toulusegås.
Jag har även 6 veckor gamla rasrena araucana och grönvärpar kycklingar.
mvh minna.

Flying Goose

• Västmanland
Minna 73: Kul att du kommer!! Åh, avelsägg av kopparmaran måste jag försöka hinna köpa innan nån annan gör det..haha:)
Flying Goose

Lycka

• Ångermanland
Lycka till med ER dag i morgon.
Hedemorahöns

Flying Goose

• Västmanland
Lycka: Tack!!!

Till säljarna: Ta gärna med nån extra kartong. Långt ifrån alla eventuella köpare har kommit ihåg att ta med sig nåt att frakta djuren i.. så det blir lättare att sälja djur om man kan erbjuda en kartong oxå:) Skriv gärna lappar på era burar där det står vad det är för ras, ev ålder kanske, samt pris. Inget måste förstås, utan bara ett tips som gör att det underlättar för både säljare/köpare:)

Mvh Jessica, Flying Goose
Flying Goose

Surviver

Hej, Jag är rätt ny på det här med höns men tycker att det är väldigt intressant.
Jag tänkte komma och titta imorgon och undrar om ni tror att det kan finnas någon som är intresserad av en snygg tupp (vet ej ras) Jag har två "bröder" som bara bråkar här hemma och funderade på om jag kanske kunde ta med en av dem så han kan få ett nytt hem med egna tjejer ;o)

Flying Goose

• Västmanland
Surviver: Har du tur så kan du ju hitta nån som är intresserad av din tupp. Fast rent allmänt är det dock rätt svårt att bli av med just tuppar, då det tyvärr alltid blir ett överskott av dom. Men jag tycker helt klart att du ska ta chansen å ta med honom, för kanske är det nån som söker precis en sån tupp som du har!:)

Mvh Jessica
Flying Goose

Surviver

Flying goose: Jo jag misstänkte att det nog är rätt svårt att bli av med just tuppar men jag har inte så långt att åka så han får följa med så får vi se, om inte annat så får ju brorsan som blir kvar hemma en lugn stund tills vi kommer hem igen ;o)

Flying Goose

• Västmanland
Ja precis, din andra tupp kanske kan få sig en lugn stund iaf:) Och om du blir av med honom kan vi ju se det som en bonus..;) du kanske kan byta honom mot en annan tupp, haha..
Flying Goose

mysk-åsbomamma

• Uppland
Kan inte komma har sjuka barn 
Hade verkligen sett fram mot denna dag . :'(

Jennim

• Västmanland
Tack för kanon dag!
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Klares

• Stor Orpington
    • Uppland
Tack för en kanon dag !!!

Härligt väder bra med folk djur och fika ;D
Vi förmodar att det blir en i höst också?
Orpington höns i massor av olika färger!!

Maddie

• Uppland
Jösses vad folk det kom  :o
Otroligt  roligt :)
Jag är lycklig över att jag hann köpa maran ägg  ;D
Kul var det också att träffa min förr förra tupps nuvarande ägare  ;D
Tack för att ni anordnade dagen  :)

nennebfall

• Uppland
Stort tack till alla er som kom och medverkade på våran hönsbytardag! Vi hade aldrig kunnat tro i våran vildaste fantasi att SÅ många skulle komma. Vi är otroligt glada för det stora intresset!  ;D

Många har frågat om det kommer att bli återkommande i höst, vilket är roligt, vi har inte hunnit diskutera det än.
Finns det stort intresse för det?? Isåfall får vi se vad vi kan göra  ;)

Vi hade en jättekul dag och vi hoppas att ni också hade det!
Lämna gära kommentarer så vi får lite ris och ros så att det blir ÄNNU bättre nästa gång  ;D
TACK än en gång till er som kom!

Vonne

• -
Åhh vilken härlig dag. Var väl värt turen från Stockholm.  Så härligt med alla hönsen och glada människor.
Man fick snabba sig om man ville ha någon kyckling eller ägg. Jag fick tag på orping kycklingar och brahmaägg som jag ville ha.
Dessvärre tog pengarna slut annars hade nog någon brahma kyckling hittat hem oxå.  :)

Enda kritiken jag kan ge var att det blev lite trångt mellan borden. Bättre spridning så hade man kunnat se lite bättre.

Nästa gång blir det mera pengar i pluskan så jag kan få mig en fika oxå!  ;)

Tack för en härlig dag!!

Vonne

Vad vore livet utan våra djur???

Toki

• Västmanland

Vill också tacka för en rolig första hönsbytardag!!
Allt var bra ordnat tycker jag,med supergott fika.
Vi fick våra kycklingar sålda,även tuppkycklingarna fick nya hem. :D Nu går man här och saknar dom, det vart så tyst ::)

Nu vill vi åka på flera hönsbytardagar,men ska nog vänta tills ankäggen i kläckarn har kläckts..så jag kan köpa ägg!

Dela detta:

* Inloggade just nu

343 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser